return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 
De Grootste Belg

InTeXoR
'k zou ook zeker op Leopold 2 hebben gestemd moest hij nog in de top 10 staan (overlaatst een Brits boek over de man gelezen, echt zeer interessant, België was niet half de natie geweest die ze nu is zonder Leopold 2), maar nu hou ik het bij Eddy, volgens mij de enige in de lijst die ge echt Belg kunt noemen (wekt evenveel appreciatie op bij ons als in Wallonië). Zolang het maar geen kunstenaar of geestelijke wordt ben ik content ;)
Xilver
Er zijn geen echt grote Belgen waar de hele natie fier op kan zijn vind ik. En asteblief, toch Merckx zeker ni, om e beke op e fietske te rijden, puh-leeze :p
djcresto
quote:
Originally posted by ZZandirt

feit blijftwel, dat ie de politiek in ons land voor de uitdaging van veranderen heeft geplaatst.

denk dat dit wel het belangrijkste is wat Fortuyn heeft gedaan. Plots waren al de andere politiekers weer wakkergeschud.
New Wave
quote:
Originally posted by Bertn
En voor de Hollanders: tja, het feit dat een lul als Fortuyn bij jullie genomineerd was als Grootste Hollander is eigenlijk wel een beetje zielig:)

Hij was geen lul. Hij heeft de politiek wakker geschut.
Hij gaf al die bekakte ambtenaren een flinke zweetreet. Er is een hoop veranderd sinds hij zijn woord gesproken heeft. In nederland ging het allemaal veel te gladjes, te simpel en iedereen kon maar meeprofiteren. Het is nu stukke strenger geworden. Nederland is geen paradijs meer. Vooral met het asielbeleid was ik sterk met hem eens. 90% van die mensen werkte niet. Het koste enkel maar geld.
eieregooie
quote:
Originally posted by Push2005
Haat zaaien ? Dat was volgens mij de eerste rechtse politicus met brains in z'n kop ( en twas dan nog een homo ;) )... hij drukte zich voorzichtig uit en kaartte problemen aan waar velen van wakker lagen. Als je het migratiedebat nie eens meer mag aankaarten dan ben je pas slecht bezig als land.

Fortuyn trok in de verste verten niet op het Vlaams Belang zoals wij hebben. VB drukt zich radicaal uit, Fortuyn was een intellectueel!

Fortuyn was een intellectueel, maar niet op politiek gebied hoor :toothless En t wakker schudden van de politiek... ik zie t toch een beetje anders... Wat hij deed was de bevolking in het harnas jagen tegen de politiek... En ik kan me voorstellen dat de gevestigde orde daarvan schrikt. Veel is er ook niet veranderd, behalve dan dat er nog meer van die blaaskaken bij zijn gekomen a la Wilders. Imo heeft het de politiek weinig goeds gedaan.

Bovendien had hij geen structurele oplossingen, en na het debakel met de LPF twijfel ik er sterk aan of al die stemmers enig benul hadden van zijn politieke plannen, muv de immigratieproblematiek.

En om terug te komen op zijn verkiezing tot grootste Nederlander... Ik geloof niet dat heel Nederland nu zo over hem te spreken is hoor. Enerzijds heb ik toch ook wel waardering voor wat hij wilde proberen, maar ik denk dat t nooit wat geworden was. Bovendien was ik t niet echt met m eens... Grootste Nederlander my ass :p

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium