return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 
Köpa nya DJgrejjer?

Christian Ö.
Går i tankar på att köpte lite nya DJgrejjer, närmare bestämt nya cd spelare och mixer.:)

Det som är mest intressant för tillfället är ett erbjudande på 2 st cdj 200 och en djm 707 på JP disco (http://www.jpdisco.se/webshop/listC...D=47&prd_rent=0)

Jag undrar vad du skulle köpt om du skulle köpa nytt idag?
Vill ha lite fler tips på grejjer helt enkelt:D
mr_fisken
Kolla recordcase istället, billigare och ska vara pålitliga och bra har jag hört.
Gate 42
Om jag skulle uppgradera min spelhörna idag så skulle det bli till att byta ut mina Numark TT-200's mot några fräsha Technics och mina CDJ-800's mot CDJ-1000mk2's... Men jag är skapligt nöjd med det jag har för tillfället. Så jag tror jag ska lägga pengarna på skivor istället. ;)

Behöver dock ett par nya skivväskor och ett nice cd case. Det ska nog införskaffas inom kort.
Christian Ö.
quote:
Originally posted by Gate 42
Om jag skulle uppgradera min spelhörna idag så skulle det bli till att byta ut mina Numark TT-200's mot några fräsha Technics och mina CDJ-800's mot CDJ-1000mk2's... Men jag är skapligt nöjd med det jag har för tillfället. Så jag tror jag ska lägga pengarna på skivor istället. ;)

Behöver dock ett par nya skivväskor och ett nice cd case. Det ska nog införskaffas inom kort.

har du testat cdj 200? om du har det, vilken av 200an och 800an föredrar du?
Jag väljer mellan 200an och 800an men jag tycker att 200an låter mer intressant just nu, bättre pris, 0.02% pitchkänslighet och nyare teknik eftersom den kom ut det här året.
Cdj 800an har ju trots allt funnits flera år nu...
Gate 42
Nej jag har inte kännt på 200:an så hur den är att spela på kan jag säga. Men som du säger, den är nyare har lite bättre pitch. Sen så är den väl lite mindre också, om du har lite ont om plats ;)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden