|
|
| Push2005 |
Hier is nog eens wat nieuwe stuff :)
Phynn - Close Encounter / Tempest [In Trance We Trust]
A1: Phynn - Close Encounter
Een uiterst waardige opvolger voor Lucid. Phynn blijft het gewoon doen!! Deze track is zéér uplifting en weer in die gekende Phynn-style. Wellicht gemaakt met behulp van zijn elektrische gitaar; net zoals in Solitude. Buildup, break en climax zijn dik in orde.
8.5/10
B1: Phynn - Tempest
Hammered by Tiësto :). Deze plaat is wat hard vergeleken met Phynn's vorige producties. Het is tech-trance stijl na de magistrale break. Ook in deze track slaagt hij er weer in de stempel van zijn specifieke sound erop te drukken, wat een goeie zaak is. Toch is het plaatje in z'n geheel ietsje saaier dan zijn vorige werken.
8/10
Dj Fire - Flying / Medieval [Bonzai - Progrez]
A1: Dj Fire - Flying
Best nog 'n leuk plaatje. Da zijn zo van die nummerkes om in je auto te beluisteren of voor je gaat slapen. Het verloop van deze track blijft vrij rustig. Je kan het gerust wel vergelijken met Summermorning:
7/10
B1: Dj Fire - Medieval
Weer een wat 'darker' sound. Toch wel een verbetering vergeleken met de meeste van zijn tracks. Zeer mooie break; alleen naar het einde toe mocht het misschien wat beter afgwerkt zijn. Jetlag zal hij toch niet meer rap evenaarden denk ik ;)
6.5/10
Dj Precision & Terry Bones - Another Situation [Somatic Sense]
A1: Dj Precision & Terry Bones - Another Situation (Mark Norman Remix)
Weer een erg stevige remix van ons Nederlands producersduo. De baslijn is weeral uistekend afgewerkt. De melodie van het origineel wordt ijzersterk bewerkt in de Mark Norman stijl. Naar het einde toe kon het toch wel ietsje beter. Dit is eerlijk gezegd toch één van de mindere Mark Norman remixes. Ondanks dat het origineel beter is, als je het kent, blijft dit een goede track.
8/10
B1: Dj Precision & Terry Bones - Another Situation (Original Mix)
Dit is een uplifting trancer van formaat. De track is erg verzorgd afgewerkt. De break gaat erg goed over in een climax die je kippenvel bezorgt. Pure quality !!
8.5/10
Giuseppe Ottaviani - Linking People / White Lady [Vandit]
A1: Giuseppe Ottaviani - Linking People (Original Mix)
Deze track hoeft bij echte tranceliefhebbers geen intro meer denk ik :). Al lang kijkt men uit naar de release van het eerste soloproject van Giuseppe -deel van NuNrg. De sound is zo simpel; en toch enorm mooi. Deze track is werkelijk één van de beste uit 2005!
9/10
B1: Giuseppe Ottaviani - Linking People (Marc Van Linden Remix)
Zoals we gewend zijn van Marc moet ook dit weer er wat harder aan toe gaan. Voor zijn stijl is het goed gedaan; maar het origineel blijft gewoon beter en de credits gaan dus ook naar daar.
8/10
B2: Giuseppe Ottaviani - White Lady
Review volgt later... nog niet gehoord :p
Will Holland - Timeless [Enhanced]
A1: Will Holland - Timeless (Deepwide Remix)
Uiterst mooie trancer met catchy vocals. Dit is meteen de beste remix van deze plaat. ASOT-played, dus welgekend ;). Prachtige break die eveneens uitloopt in een dansvloerontploffende climax!
9/10
B1: Will Holland - Timeless (Ljungqvist Remix)
Deze remix is rustiger en progressiever. De vocals komen in deze remix niet goed tot hun recht, en van een climax is hier absoluut geen sprake... Next time better Yoni ?
4/10
B2: Will Holland - Timeless (Filo & Peri Remix)
Dit is een gewone nice trancer. Niet meer niet minder... Vrij standaard.
7/10 |
|
|
| Shadowkid |
Close Encounter is idd serieus flippen :crazy: Phynn was al een van mijn favoriete producers en opnieuw ontgoochelt hij niet, in tegendeel. Echt trance zoals het moet, lekker uplifting, goeie melodie..
Voor de rest ga ik met de meeste akkoord, behalve die Timeless, de Deepwide remix is idd de enige die er boven uit steekt, maar ik vind die Ljungqvist remix niet slechter dan die Filo & Peri. De vocals passen er idd niet bij, maar ik vind die voor de rest nog meevallen. De lyrics vind ik trouwens crappy.
Zelf heb ik pas Duende - Ilimitado gehoord en die vind ik heel goed. Die plaat heeft vooral een zalige melodietje dat meteen blijft hangen bij mij. Vooral uit Original Mix waar die melodie heel sterk aanwezig is, de Stoneface & Terminal remix heeft vooral wat meer energie en bevat minder die melodie. |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Shadowkid
Zelf heb ik pas Duende - Ilimitado gehoord en die vind ik heel goed. Die plaat heeft vooral een zalige melodietje dat meteen blijft hangen bij mij. Vooral uit Original Mix waar die melodie heel sterk aanwezig is, de Stoneface & Terminal remix heeft vooral wat meer energie en bevat minder die melodie. |
Zeer goede plaat idd ... maar bij besprekingen van dit soort tracks beperk ik me wel tot tracks die net released zijn of dat héél binnenkort al gaan worden. Anders zouden we erg veel te bespreken krijgen :)
Here we go again:
Dj Elof pres. E-love - Vrantique / Konfjuzed [Bonzai]
A1: Dj Elof pres. E-Love - Vrantique
Wel gekend ondertussen denk ik ... finally released :). Dj Elof & Laurent Véronnez zijn er in geslaagd originaliteit en toegangkelijkheid van het nummer sterk te combineren. Deze track was werkelijk één van de hoogtepunten van Sensation White Belgium. Na de leuke intro komen er zeer mooie tranzy riffs aan die je aan het zweven brengen. En zo gaat het door tot het einde van het nummer. Decent production ;)
8/10
B1: Dj Elof pres. E-Love - Konfjuzed
Ook dit is een sterke track. Niet zo gekend, maar wel eens een aanrader om op te zoeken. Tijdens de ingetogen buildup komt er een zeer aansprekende sound bij kijken die blijft voortdurend tot het einde van de track. Over het algemeen blijft het nummer rustig; maar ook dit nummer is toegangkelijk en doet zeker niet onder aan Vrantique.
8/10
Epos - Vivagio [Tsushima]
A1: Epos - Vivagio (Danjo & Styles Remix)
Erg happy en origineel plaatje. Voor velen de uplifting bom van het jaar. Zeker een plaatje die je aan het zweven brengt, maar je moet die happy-sound wel weten te appreciëren.
8/10
B1: Epos - Vivagio (Original Mix)
Deze klinkt eigenlijk niet zo 'over'-enthousiast als de Danjo & Styles Remix. Ik vind ze zelfs beter dan die remix. Uplifting bom :)
8.5/10
Kindervater - Sternenweg 5 [E-Cutz]
A1: Kindervater - Sternenweg 5 (Original Mix)
Zware donkere sounds in tech-trance stijl. Dit is het gewoon !! Na de ietwat monotone intro wordt alles goedgemaakt door de break die erg verzorgd uitmondt in een overweldigende climax. Echt flippen deze plaat !
8.5/10
B1: Kindervater - Sternenweg 5 (Dj Shog`s 2 Faces Mix)
Tja, Dj Shog stond eigenlijk al nooit echt garant voor kwaliteit, en hier dus ook weer niet. Hij slaagt erin bijna de gehele track identiek over te nemen. Geen recpect dus voor dit soort van remixes... just go for the original!
4/10 |
|
|
| Shadowkid |
| quote: | Originally posted by Push2005
Zeer goede plaat idd ... maar bij besprekingen van dit soort tracks beperk ik me wel tot tracks die net released zijn of dat héél binnenkort al gaan worden. Anders zouden we erg veel te bespreken krijgen :)
|
Klopt :) Maar ik had geen zin om de trance appreciation thread te gaan zoeken en het daar te posten :p |
|
|
| Gladius |
merci voor de reviews!
ge zijt wel heel gul met punten eh =p |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|