|
|
| Cloudburst |
Har du någon låt som ligger dig riktigt nära hjärtat? Nån låt som alltid får dig att må sådär mysig? Eller glad eller på något annat sätt väcker dina känslor på ett sätt så du inte kan vara oberörd?
Jag har en sådan låt.
Jakob Hellman - Vara Vänner
Skratta ni om ni vill. :)
Jag är inte helt säkert på varför denna låt har en sådan kraft över mig. Men något specielt är det helt klart. Varje gång jag hör den får jag sådana rysningar genom hela kroppen. Varje gång.
Måste helt klart vara nått minne anknutet med barndomen. Blir sådär konstigt översvämmad av känslor när jag hör den.
För mig, världens bästa låt. ;)
Bara....vara....vara vänner... |
|
|
| Vizay |
Jag har ett par låtar som alltid får mig att känna en sån där obeskrivlig känsla när man lyssnar på dom.
Två som oftast ger en sån känsla är Maria Mena & Thomas Dybdal - So Sweet & Maria Mena - This bottle of wine
Tror det är hennes otroliga sångröst som gör det :) |
|
|
| RebeL9 |
De flesta ABBA-låtarna. Ända sedan jag var liten har jag älskat ABBA. Speciellt Don't Go Wasting your emotions. Den kunde jag nästan gråta till.
Och Fernando !
ABBA är världsbäst helt enkelt. Inte undra på att folk än idag tolkar Björn och Bennys tidlösa musik. Mycket musik kommer att ha glömts bort om 100 år men inte ABBAs. |
|
|
| zoric |
| Runt 95-96 älskade jag musiken som kom ut, Jag var inte särskillt gammal, Men jag lyssnade och lyssnar än till Bone Thugs N Harmony - Crossroads, Förövrigt, Fantastisk video. |
|
|
| Aendy |
Take Five med Dave Brubeck
Summertime med Ella Fitzgerald eller egentligen kan vilken jazznisse som helst få framföra den
Damaged med Plummet |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|