return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 
Att göra sin egna ''Mix skiva''?

thernan
Hej.
Jag funderar på att bränna ner en mix jag har på datorn till Cdr format,
jag har klippt ut varje enskild låt från mixen och lagt in i brännarporgrammet i en följd, problemet jag stött på är att det blir avbrott mellan spåren på skivan vilket jag inte vill ha.
Hur ska jag kunna göra ''spår'', samtidigt som skivan ska kunna rulla likt de mix skivor man köper??

Tack på förhand
Thernan xD
hustler
Mixa ihop spåren "manuellt" med hjälp av ex. Traktor.

Mer info finns på www.nativeinstruments.com
ScuL
quote:
Originally posted by thernan
Hej.
Jag funderar på att bränna ner en mix jag har på datorn till Cdr format,
jag har klippt ut varje enskild låt från mixen och lagt in i brännarporgrammet i en följd, problemet jag stött på är att det blir avbrott mellan spåren på skivan vilket jag inte vill ha.
Hur ska jag kunna göra ''spår'', samtidigt som skivan ska kunna rulla likt de mix skivor man köper??

Tack på förhand
Thernan xD

högerklick -> egenskaper.
mellantid = standard 2 sek. -> gör det om till 0 sek. i Nero
Kaveh
Strunta i att klippa ut låtarna och gör en cue-fil i stället. Om du inte vet hur man gör en sådan så är det bara att öppna en befintlig i anteckningar och kika hur man gör.

Tror att det blir korta hack mellan låtarna även om du gör som Scul skrev.
Christian Ö.
quote:
Originally posted by Kaveh

Tror att det blir korta hack mellan låtarna även om du gör som Scul skrev.

Nej det blir inte några hack mellan låtarna om man gör så, inte på skivan iaf. Blir det hack så beror det inte på skivan då utan på cd spelaren. Vanligtvis så har den egna "index" tider mellan spåren eller att så klarar den helt enkelt inte att "flyta" på mellan spåren och det blir tyst mellan spåren i någon sekund.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden