|
|
| diddi |
| quote: | Originally posted by Dark Apostle
Dus ik vraag me serieus af wat er is gebeurt... |
tis "gebeurd" met een "d" :)
Over Regi ga ik mij niet uitspreken. Heb niets tg hem, ik ken hem ook niet persoonlijk. Heb qua releases dan meer respect voor Wout, zijn producties klinken ook net iets beter, hoewel ze ook commercieel getint zijn. |
|
|
| New Wave |
| In nederland verdien je geen drol meer met plaatjes maken. Collega van mij was mede oprichter van zo'n bekende top-40 dance groep. Rijk worden van bijv een trance of technoplaatje wordt je niet meer. |
|
|
| Estuera |
Rijk worden met trance is idd niet echt evident (mischien zelfs onmogelijk , iig als je het puur van de producerkant bekijkt)
Maar je kan er dus echt wel van leven als je het goed aanpakt hoor.
Tip 1: Kijk over de grenzen. In België word amper trance gedraaid in clubs dus ik heb me ook nooit op het binnenland gericht. (Het is zelfs zo erg dat er nu veel mensen zijn die denken dat ik een nederlander ben)
Tip 2: Zorg dat je én kan produceren én draaien. De combinatie van beide disciplines laat je zelf heel veel controle in handen houden. Maak een hit en er zijn meer boekingen, en die boekingen zorgen dat je regelmatig geld binnenkrijgt. (want produceren word maar 2 keer per jaar uitbetaald en levert in verhouding tot draaien echt weinig op)
Tip 3: Blijf consequent. De verleiding is extreem groot om ook commercielere producties te maken maar je gaat wel opeens een heel ander soort boekingen vangen. Dus ipv in een dikke trance club in het buitenland (ja die bestaan nog) ga je nu in elke lokale discotheek je hitje op kunnen zetten. Ook gaat je levensduur als dj behoorlijk achteruit. In de 'underground' kan je regelmatige boekingen blijven houden zelfs al release je maar 1 plaat per jaar (mits het een bom is ;)) terwijl het commerciele circuit echt puur draait op de hype van het moment.
Dit verklaart ook meteen waarom mannen zoals Regi (finally on topic :D ) zo gigantisch veel produceren.µ
(Je kan natuurlijk wel stiekem een commercieel project achter de schermen produceren he ;) soms moeten de rekeningen betaald worden )
Wat een verhaal he :D |
|
|
| dj Elof |
Jonas, ik heb jouw filmpje gezien onlangs op Y Catch en het was best grappig om je te horen vertellen dat Polen je doet terug denken aan de begin tijd van de jaren 90 in België ;)
Dringend eens een reisje naar Polen boeken! :haha: |
|
|
| Estuera |
| quote: | Originally posted by dj Elof
Jonas, ik heb jouw filmpje gezien onlangs op Y Catch en het was best grappig om je te horen vertellen dat Polen je doet terug denken aan de begin tijd van de jaren 90 in België ;)
Dringend eens een reisje naar Polen boeken! :haha: |
Oost-europa is idd een van dé upcoming gebieden voor trance nu :)
Dus idd het ijzer smeden wanneer het heet is en er maar eens op onderzoek gaan mischien. Promoters genoeg daar. (alleen wel het kaf van het koren scheiden natuurlijk maar dat moet in België ook) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|