return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 
JP & New waves Nederwiedewiedewiet Grow and Information Topic

New Wave
JP, goed nieuws!!

In de Tweede Kamer is een meerderheid ontstaan die zich uitspreekt voor een experiment over de regulering van wietteelt. De VVD, die eerder nog tegen gedogen was, heeft zich aangesloten bij D66, PvdA en GroenLinks. De PvdA wil nog voor het einde van dit jaar komen met een uitgewerkte opzet voor een proef.

Kamerlid Nebahat Albayrak (PvdA) is er voorstander van om het experiment in Maastricht te houden, in samenwerking met buurlanden Duitsland en België. Burgemeester Gerd Leers (CDA) van Maastricht had al eens een pleidooi gehouden voor het reguleren van wietteelt om zo de handel in softdrugs uit de criminele sfeer te halen. Nu wordt de verkoop van wiet in kleine hoeveelheden gedoogd. Het aanleveren van wiet voor de verkoop mag echter niet.

De betrokken ministers Piet Hein Donner (Justitie) en Johan Remkes (Binnenlandse Zaken) zijn tegen een experiment, mede omdat dit volgens hen juridisch onmogelijk is.
Creamfields23
Hoeveel plantjes mag je legaal kweken eigenlijk?
Ultravibe!
Peter R is ook voor een totale legalisering van soft drugs.:D En terecht.
New Wave
quote:
Originally posted by Creamfields23
Hoeveel plantjes mag je legaal kweken eigenlijk?

Je mag ze niet kweken. :p Officieel zijn er geen aantallen vastgesteld omdat er geen wet voor is. De 1 zegt 7 en de ander zegt 5, de andere zegt weer 3 voor eigen gebruik. Ik doe er altijd maar twee. In utrecht en Amersfoort zijn ze gigantisch aan het controleren. Voor 1 plantje wordt je al uit je huurhuis gezet. Bureaucratische MTFers. :)
Ga nu me toppen wat bijwerken. even de wat grotere bladeren wegknippen :p

edit:

ben nu al tijdje bezig, wat een kutklus om die toppen goed te kijgen :p
robin
quote:
Originally posted by New Wave
edit:

ben nu al tijdje bezig, wat een kutklus om die toppen goed te kijgen :p

En nog klagen ook he! :mad:

Is er enige reden om aan te nemen dat wiet goedkoper word als het gelegaliseert word? Bedoel ik zit niet te wachten op extra belasting er boven op.. laat het dan maar lekker zo als het is, prima wat mij betreft hoor :)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland