return to tranceaddict
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 
Vill ni spela på radio?

K-PAXian
Alltid intresserad.
Kontaktar dig på MSN. :)
Laszlo
quote:
Originally posted by ScuL
jag tror ju att ostig musik har oftast störst succé på en offentlig radio. lyssna på P3 en dag o fråga dig själv hur ostig det är :)
skönt initiativ, bara lite synd att du sitter fast i ditt personliga fördom.

Växjö Club har funnits sedan 4-5 år tillbaka, jag har varit med och sänt i 2 år, är själv ansvarig för programmet sedan ett år tillbaka. Sitter också sedan dess med i styrelsen. Vi har spelat allt från mangeltechno a'la Beyer och riktig tysk lederhosenelectro till uplfting energisk trance och lövig funky house. Någon enstaka gång har vi även kört drum 'n bass. Vi har fått mycket bra respons från många lyssnare som uppskattar en timma musik som skiljer sig från resten av all topphitssmörja.

...

Som jag skrev i första inlägget har vi ingen nätsädning officiellt eftersom vi fortfarande håller på att förhandla med STIM, jag vet inte vad som tar sån lång tid, det är någon annan i styrelsen som har ansvaret för det. Jag kan dock ge ut adressen till någon om detta skulle bli aktuellt.

Som sagt, alla är välkomna med bidrag, spelar ingen roll om det är house, trance, techno, electro, chill eller what ever, gammalt eller nytt. Det enda krav vi har är att det helst är sådant material vi tidigare inte kört. Finns det någon enstaka låt i setet som vi tidigare spelat är det inte hela världen.
Laszlo
Jo en sak till - lika bra att säga det nu. Våra program är inte rena mixshows utan jag och Tefy (min kollega= brukar kunna babbla på rätt friskt emellanåt, så att ni är beredda på det och att ni inte blir sura och förvånade över att vi pratar över era mixar. Vi försöker hålla oss till det som spelas, ibland glider det iväg och vi har en ganska lätt och skämtsam nivå på programmet. När nya stora fester närmar sig brukar vi givetvis också annonsera ut dessa och prata lite om de.

Vi ska bland annat göra en intervju med Mylo, som kommer till Stockholm den 26:e november. Är det något ni vill fråga honom så fire away! De hade för två år sedan, innan jag började sända, om jag vill minnas rätt, spikat en intervju med Faithless då de var här på Hultsfred :) Tyvärr sumpades den chansen då vi bara har ett begränsat antal fri- och backstagebiljetter i form av ackreditering.
Gate 42
quote:
Originally posted by Laszlo
Det enda krav vi har är att det helst är sådant material vi tidigare inte kört. Finns det någon enstaka låt i setet som vi tidigare spelat är det inte hela världen.

Då får du nog posta upp lite playlists, hur ska någon annan kunna veta vad ni spelat förr eller inte ;)
Laszlo
doh..

:)

http://194.47.100.45/forum/viewforum.php?f=11

Tyvärr verkar det som den förre webbansvarige satt någon sorts funktion på forumet som rensar inlägg som är gamla, därför finns bara låtlåstor kvar från denna terminen (de som postats det vill säga), vilket vi varit dåliga med att göra iår.. :(

Det senaste programmet var ganska intressant då vi körde två korta mashup- och bootlegmixar.. Mycket kommersiell ost, men det var klockrena mixar.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden