return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 
The Golden Years Of 1993-1994

Dj P.A!
Hallå där Tranceaddicts! Såhär dagen efter Armin VAn Buurens underbara spelning så tänkte jag bjuda på något mycket unikt.
Många har säkert sitt speciella favoritår gällande trance. I mitt fall som har varit med ett bra tag så är det åren 93-94. Det var då som jag på allvar böjade DJa och det var även då som jag på allvar började lyssna på Trance & Techno. Det hela började med att mina föräldrar på den tiden skaffade en gammal hederlig Astra parabol. Och på den parabolen fanns det en massa radiokanaler. Och jag fastnade för en kanal, nämligen Radio 538 från Holland (som ju fortfarande sänder klubbmusik). De hade varje lördag ett programm som hette "Dance Department" och som varade i tre timmar på lördagkvällar. Dessutom körde de live "partyningts" en gång i månaden till kl 7 på morgonen. Man satt alltid som klistrad till bandspelaren för att spela in detta.

Nu har det gått nästan 13 år sedan dess. Och man har jagat genom åren diverse favoritlåtar och det har tagit ett tag. Men nu har jag fått tag i merparten av allt material så nu tänkte jag börja minnas tillbaka. Jag har därför från Egna vinyler, CD compilations och även CD singlar kokat ihop en härlig mix på hela 2 timmmar och sammanlagt 27 låtar!!!!

Jag rekomenderar er starkt (både den yngre generetionen som missat detta) och de äldre som kanske känner igen en del att ladda ner denna mix. För detta är verkligen något helt unikt som ni inte hittar någon annanstans.

Mixen då: Ja det har tagit som sagt över 10 år av samlande av skivor för att göra detta men själva mixen tog C.a en halv dag. Den är gjord digitalt och är en slags megamixlikande historia. Det är ju totalt 26 övergångar alla är inte perfekta men många är det.

Betoningen är på Trance och även lite Techno och Underground House.
Men detta är bara toppen på ett isberg. Jag har planerat att göra kanske både en del 2 och del 3 (eftersom jag har massor av material kvar). Och då kanske det blir lite annan stil. (lite house kanske)

Hur som helst. Jag rekomenderar starkt att ladda ner denna och jag återkommer med Tracklist för de intresserade. Men lyssna gärna först - det är liksom roligare då.

Mvh!

P-A!

Klicka här:

http://s9.yousendit.com/d.aspx?id=1...5W3TBEP3I07B6RN

Ps: Blir det något problem med You Send it så upploadar jag den ytterligare några ggr för de som vill ha.
reveal
Laddar hem :)
Ska bli spännande att se hur trance lät när jag var 13-14 år, då det var 5-6 år till att jag verkligen började gilla sån här musik :) För mig är för övrigt "de gyllene åren" 99-00 tror jag ;)
zoric
Jag har inte hört så jättemycket trance under den tiden vilket också är ganska förståerligt för att jag var 5 år 1993. Anyways, Jag laddar hem det här och sedan kommenterar jag.

Började dock lyssna på trance lite smått 1998, Sedan gick jag över till trance 2001 och sedan dess har jag varit fast för det. Tycker fortfarande att de gamla sakerna är mycket bättre än mycket av dagens musik. Framför allt så tycker jag om Ferry Corstens gamla saker och letade konstant efter hans egna låtlistor på TA.
Dj P.A!
99-00 var också mycket bra år ju. Då blommade ju Tiesto, Armin & Ferry upp och de dominerar ju mer eller mindre idag. Som jade ser det så är det 2 perioder som har varit lite extra. Dels då 92-94 nära trancen var helt ny och på något sätt oskultsfull. Sedan hände inte så mycket under några år och sedan då peioden 98-2000 då det ju hände explotionsartat mycket under en period. Och sedan dess så tycker inte jag att Trance musiken har utvecklats så mycket. Utan det låter ungeför lika som det gjorde vid år 2000.
zoric
quote:
Originally posted by Dj P.A!
99-00 var också mycket bra år ju. Då blommade ju Tiesto, Armin & Ferry upp och de dominerar ju mer eller mindre idag. Som jade ser det så är det 2 perioder som har varit lite extra. Dels då 92-94 nära trancen var helt ny och på något sätt oskultsfull. Sedan hände inte så mycket under några år och sedan då peioden 98-2000 då det ju hände explotionsartat mycket under en period. Och sedan dess så tycker inte jag att Trance musiken har utvecklats så mycket. Utan det låter ungeför lika som det gjorde vid år 2000.

Förhoppningsvis så kommer den att börja utvecklas snart igen om inte alla börjar jaga efter pengar och spela skitmusik som en del har gjort.

Tyvärr så tycker jag också att det mesta låter likadant och tråkigt. Många går över till många andra genre då de tycker att det nya låter skit, och det är förståerligt.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden