|
|
| Laszlo |
Tjosan.
Ni som är lite mer hajja på detta än vad jag är. Vi behöver nere på Pudas köpa nya högtalare, vilket jag skulle behöva lite rekommendationer på. Dessa skall vara aktiva, och lokalen tar in 250 personer, dansgolvet är dock betydligt mycket mindre än så. Där får plats 100 personer, på sin höjd. Vi är ju en studentpub som drivs helt ideelt, så vi har tyvärr inte råd att punga ut 20.000 kronor på högtalare i toppklass.
Någon som kan tipsa om ett par högtalare som skulle funka för detta endamål?
edit: såhär ser dansgolvet ut (när inte jag spelar:p):
 |
|
|
| Laszlo |
Kan dessa vara något att ha? http://www.mnaudio.se/default.asp?id=911&pid=1
Jag vet att Behringer inte håller speciellt hög klass var gäller DJ-prylar. Någon som vet hur det är med högtalare? Kanske ska också sägas att vi bara har öppet på torsdagar, så högtalarna kommer att användas 4 timmar/veckan. Inte speciellt mycket med andra ord. |
|
|
| Anton.E |
| Vet inte hur det är med den serien men har stutsat runt till ett par euro live och dom lät helt ok faktist, men som sakt har inte hört dom som du vissar just. |
|
|
| mr_fisken |
| Vad menas med aktiva högtalare? |
|
|
| Laszlo |
| De har inbyggda förstärkare - du behöver således inget separat slutsteg. Lämpar sig bäst för mindre pubar, eller som monitorer och för mobila band/dj's som själva släpar mig sig egen utrustning. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|