|
|
| Vishnu |
| quote: | Originally posted by dj Elof
50.000 EUR vind ik er ook over. Maar een dj zou minstens 1500 EUR per avond moeten verdienen. |
Op voorwaarde dat hij eveneens volwaardig producer is IMO. Hoe goed een DJ technisch ook mag zijn, 1500 euro per avond is nog belachelijk veel geld voor iemand die zomaar andermans creaties brengt. Tof dat die mannen er zijn om goeie muziek te brengen (ik draai zelf ook), maar zou het fout vinden om dan zoveel geld te eisen.
Sommigen zullen mij hierin ongelijk geven, maar dat is gewoon mijn mening. ;) |
|
|
| Jasperovitsj |
| En wat dan met producers die wel geen zak kunnen draaien? Verdienen die zo'n som dan wel? :) |
|
|
| Vishnu |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
En wat dan met producers die wel geen zak kunnen draaien? Verdienen die zo'n som dan wel? :) |
Dat moet idd ook gerelativeerd worden, maar ik geef zo'n mannen meer crediet dan the other way around. |
|
|
| Bl@ckOut |
| 1500 euro vind ik ook nog altijd veel hoor. Natuurlijk heeft een DJ wel wat onkosten maar ik vind niet dat ge als DJ zo'n enorme bedragen moet vragen. Als ik lees 50000 euro voor 2 uur Tiesto, sorry hoor maar da is crimineel. Da beschouw ik gewoon als pure afzetterij voor de naam "Tiesto" op de affiche te mogen zetten. |
|
|
| Jasperovitsj |
Mjah, de job van een producer is plaatjes maken, de job van een dj is die plaatjes aaneen mixen. En ik vind niet dat er een verschil moet zijn in de waardering van beide jobs. :) Een echt goeie dj doet evenzeer aan een artistieke prestatie dan een goeie producer en dan zie ik echt geen grond om de dj minder in te schatten dan de producer. Indien één persoon beide kan combineren is dat natuurlijk prachtig, maar als bijvoorbeeld een Gabriel & Dresden een Essential Mix aaneen trainwrecken maakt het mij niks uit dat die mix vol met eigen werk zit. Als ze geen kl*ten kunnen draaien moeten ze daar ook geen vergoeding én respect voor krijgen, ook niet (en zeker niet) omdat ze ook goeie producers zijn. :)
Enfin, laat het duidelijk zijn dat ik het ook heb over echt goeie dj's hé. Een avondje wat platte groove op een steriele manier aaneen mixen verdient inderdaad geen 1500€, maar een goeie dj die een publiek een hele avond lang op een muzikale reis kan nemen met een gevarieerde en technisch sterke set is voor mij persoonlijk toch zeker evenveel waard als de producers van de platen die hij speelt. En natuurlijk is de dj afhankelijk van die producers, maar hij is nog altijd diegene die de juiste plaat op het juiste moment op de juiste manier moet spelen ;) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|