|
|
| Bertn |
| quote: | Originally posted by Push2005
"Het deel van het loon dat Belgen op hun spaarboekje zetten, is in tien jaar tijd gehalveerd. Dat blijkt uit een studie van economist Philippe Defeyt van het Instituut voor Duurzame Ontwikkeling. Tussen 1995 en 2005 is dat aandeel gedaald van 19,2 procent naar 9 procent."
Bron: De Standaard
Juist ja :tongue2 |
en toch stond een studie in de krant van 2 weken geleden dat het geld op spaarboeken gestegen is... ik zal ze nog eens opzoeken |
|
|
| domineesje |
beleggingen brengen ook op nu ;)
een nadeel, ge kunt er maar niet aan wanneer je wilt he :(
of een stukje, wat brengt dan nog op |
|
|
| Shadowkid |
"Het deel van het loon dat Belgen op hun spaarboekje zetten, is in tien jaar tijd gehalveerd. Dat blijkt uit een studie van economist Philippe Defeyt van het Instituut voor Duurzame Ontwikkeling. Tussen 1995 en 2005 is dat aandeel gedaald van 19,2 procent naar 9 procent."
Een kleiner aandeel van het loon sparen wil niet zeggen dat u spaarvermogen niet kan stijgen e. Als de mensen steeds meer geld op hun spaarboek zetten, maar hun lonen nog veel meer stijgen, daalt dat aandeel van sparen in procent. Die 2 dingen zijn dus niet zo nodig tegenstrijdig. Mss volgt sparen wel een evolutie zoals noodzakelijke producten, mensen gaan niet minder noodzakelijke producten kopen naarmate hun loon stijgt, maar het aandeel in hun loon daalt wel. |
|
|
| Nabistai |
Maar uiteraard is het spaarvermogen niet hetzelfde als wat er op je spaarboekje staat hé ;) Obligaties, aandelen, pensioenrekeningen, beleggingen etc horen daar ook bij. En die middelen worden veel vaker gebruikt, omdat een spaarboekje tegenwoordig niks opbrengt (zeker niet als ge de inflatie meerekent).
Edit: Dan heb ik het wel over de Belgische spaarboekjes hé. Misschien een interessante tip: Rabobank Met een Basisrente van 2,75 en getrouwheidspremie van 0,05 zijn ze met een jaarlijkse rente van 2,80 zowat de interessantste bank. Ik ben nu al een 2-tal jaar geleden overgestapt van die afzetters bij Fortis (ook al heb ik daar nog een rekening openstaa omdat Fortis toch regelmatig interessante acties doet - en de beheerskosten zijn toch 0). |
|
|
| FUSyke |
| Iemand een idee hoeveel een Eelke Kleijn kost? |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|