return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 
Hoeveel kost een dj?

Jasperovitsj
quote:
Originally posted by Tiger777
Geef toe dat ik een punt heb é. Een superioriteits gevoel in inferieure posities en dan een leider die erin slaagt het volk weer superieur te doen zijn door een ander inferieur te maken. Lijkt mij een redelijk plausibele uitleg. Ik ga niet zeggen dat ik de politieke geschiedenis beter dan u beheers hoor en zeker de sociale niet, maar alle humane wetenschappen zijn toch nooit zwart-wit? Zelfs ik als niet humaan geschoold mens weet dat. Uuw model houdt inderdaad goed steek, toegegeven (wat ook zou mogen na zóveel universitaire ervaring), maar mijn model verklaart ook de situatie :clown:

Nu zegt ge net hetzelfde als Aurélie en ik zeiden hé. ;)
Superioriteit is de basis van dat model, inferioriteit is slechts een werktuig om dat model te bestendigen. :)

En ik zie het ook niet rooskleurig in, maar we hebben het écht niet zo slecht als wordt voorgesteld, en ik denk dat ge de rigiditeit van de systemen zwaar overschat. :) Het is goed dat ge kritische bedenkingen hebt over het systeem en de toekomst, maar zulk overdreven pessimisme is toch even veel of even weinig waard als gematigd optimisme? :)
Eagle`
quote:
Originally posted by dj Elof
Geloof mij vrij... de echte zwart werk tijden uit de jaren 80 zijn allang voorbij hoor. En dat elke zelfstandige in het zwart werkt is ook een fabeltje uit die tijd. Uiteraard zal er nog wel links en rechts iets in het zwart gedaan worden, ook bij gewone loontrekkenden hoor.

das absoluut bs eh, als ge den dag vantegenwoordig ni sjoemelt of iets int zwart overleeft ge gewoon ni, als ge ziet wa ge moet afdragen aan sociale bijdragen. Naïviteit troef weeral, ik weet waarover ik spreek ze zijn zelf zelfstandig hier thuis.
Tiger777
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Nu zegt ge net hetzelfde als Aurélie en ik zeiden hé. ;)
Superioriteit is de basis van dat model, inferioriteit is slechts een werktuig om dat model te bestendigen. :)

En ik zie het ook niet rooskleurig in, maar we hebben het écht niet zo slecht als wordt voorgesteld, en ik denk dat ge de rigiditeit van de systemen zwaar overschat. :) Het is goed dat ge kritische bedenkingen hebt over het systeem en de toekomst, maar zulk overdreven pessimisme is toch even veel of even weinig waard als gematigd optimisme? :)

Na bon, goe. Mijn emigratie staat toch al vast. 1) hier is geen werk voor mij. 2) De belastingen zijn véél te hoog.

En wa eagle zegt, da's ook wat ik hoor van zelfstandigen :confused:
Nabistai
quote:
Ik zal me dan weer eens wagen op economisch terrein, nabistai, gij met uuw kenns van de economie, zeg het als ik met onzin afkom é. DE PENSIOENEN: Hoe heeft men het in godsnaam ooit in zen hoofd gehaald om de werkende mensen de pensioenen te laten betalen? De mensen die nu belastingen betalen en gaan werken, pompen hun geld in de nu pensioentrekkenden. Tegen dat het hun beurt zal zijn, zal er geen geld genoeg meer zijn om alles te betalen... Nu betalen om later te krijgen en dan niks krijgen. Volgens mij is dat pure diefstal. Ik denk dat het eerlijker zou zijn als iedereen zijn eigen potje aanlegd... Krijgen de mensen de keuze..? Neen.

Het systeem van de pensioenen is zeker geen slecht idee. Integendeel, ik vind het zelfs bijzonder lovenswaardig. Hoeveel oudere mensen kunnen er overleven zonder pensioen? Het grote probleem zit er momenteel in dat onze 'baby-boom' generatie een 'oudjes-generatie' is geworden. De belans is daardoor als het ware uit evenwicht, vandaar ook het Zilverfonds, om deze tijdelijke ongelijkheid te compenseren. Maar kom, het zilverfonds op zich is een discussie apart. Zelden heb ik zo'n staaltje van wanhoopstactieken/technieken gezien.

Maar kom, de pensioenen zijn absoluut het grote probleem niet. Wees maar gerust, wij zullen zeker nog een pensioentje krijgen. Vergeet niet dat we het over een overheid hebben, desnoods laten ze de overheidsschuld wel oplopen tot in de miljarden (zoals zovele landen) Het probleem is eerder voor onze kindjes/kleinkinderen weggelegd vrees ik. De grote fouten in ons systeem zitten imo op andere vlakken, met als koploper de werkloosheidsuitkeringen. De werklozen zeggen het zo vaak 'moest ik 5 dagen per week gaan werken, verdien ik 100 euro meer dan nu'. Maar kom, weeral een discussie apart.

Nuja, ik weet niet waarom ge zo'n scheve en bittere visie hebt op België, maar ik vermoed dat het komt door een totaal gebrek aan solidariteit, of het onbewust zijn dat zonder ons sociaal systeem zowat de helft van onze bevolking zou creperen en verhongeren. Zoveel kerken zijn er nu ook nimeer over om allemaal te gaan bestelen hé. Vergeet vooral niet dat ge tot de middenklasse/hogere klasse behoort... Die zullen automatisch meer moeten afgeven dan iemand die in nen depot van de Carrefour werkt. (En daarmee wil ik niet denigrerend doen ten opzichte van mensen die in een depot van de Carrefour werken - want ik werk daar momenteel zelf na mijn schooluurtjes ;))

De uitspraken waar ik naar verwees waren eerder gericht naar dingen zoals;

"Ik denk dan ook dat ik hier niet ga blijven. In een ander land werken levert u tenminste nog iets op."

Voor zover ik weet is Monaco het enige land waar de overheid geen beslag legt op het grootste deel van je loon? Maar de kans dat je daar een appartementje kan kopen lijkt me vrij klein. Zowat elk land doet dit (wat ook logisch is), terwijl je hoogstwaarschijnlijk nog minder zal verdienen dan hier. Dusja...België is en blijft 1 van de best betaalde landen voor zover ik weet. Zeker in vergelijking tot onze oppervlakte/bevolking. Vergeet niet dat wij als Belgen zelf eigenlijk een zwakke economie hebben. Door onze mooie positie in Europa zijn veel bedrijven bereid om on land als doorschijfluik te gebruiken. Eigenlijk profiteert heel onze economie dus. Maar kom, ik wijk af (nuja, ik heb gewoon geen zin om teveel tijd te verliezen).

"Ik geef het geen 20 jaar meer of heel onze maatschappij is ineengestort met werkloosheid en criminaliteit tot gevolg. Het zal hier zijn zoals in sudan. Zonder kalasjnikov zult ge niet meer op straat durven. Ik hoop dat onze samenleving en economie nog lang genoeg standhoudt, dat de mensen die effectief nog iets van hun leven willen maken het hier kunnen afbollen."

Moet ik hier zelfs iets over zeggen?

Over heel het Hitler gedoe ga ik in ieder geval niks zeggen, dat heeft Jasper als gedaan. Maar kom, ik weet dat heel deze post toch nutteloos is, aangezien uw kennis van ons economisch systeem veel uitgebreider is.

Dan doe ik hierbij een 2de poging:
Heeft er iemand een idee hoeveel Lectroluv zou kosten? :D

Nog een kleine btw: Er wordt nog steeds extreem veel in het zwart gewerkt hier. Kijk maar naar mijzelf, ik verdien per maand al zo"n 400 euro door 2 avonden per week te gaan afwassen in een restaurant ;)
Eagle`
quote:

Ik zal me dan weer eens wagen op economisch terrein, nabistai, gij met uuw kenns van de economie, zeg het als ik met onzin afkom é. DE PENSIOENEN: Hoe heeft men het in godsnaam ooit in zen hoofd gehaald om de werkende mensen de pensioenen te laten betalen? De mensen die nu belastingen betalen en gaan werken, pompen hun geld in de nu pensioentrekkenden. Tegen dat het hun beurt zal zijn, zal er geen geld genoeg meer zijn om alles te betalen... Nu betalen om later te krijgen en dan niks krijgen. Volgens mij is dat pure diefstal. Ik denk dat het eerlijker zou zijn als iedereen zijn eigen potje aanlegd... Krijgen de mensen de keuze..? Neen.

Het systeem is opzich ni slecht alleen de verder uitwerking ervan imo, da iederen bijdraagt voor de andere is normaal de ouderen hebben vroeger lang genoeg mogen hun kloten afdraaien voor de maatschappij op te bouwen zoals ze nu min of meer is.

Stel da ze het doen hoe gij het zegt en alleman bijdraagt voor zen eige potje, en ge waart tewerkgesteld in ik zeg maar wat de assemblagefabriek van een autofabriek, en de ganse automobiel sector krijgt te kampen met problemene die economisch van oorzaak zijn met herstructurering, afbouw van bepaalde afdelingen. En ge hebt een een vrouw en kuinderen te onderhouden zonder vervangsinkomen zoals gij het voorstelt, da kunde begot zwarte sneeuw zien zenne ..

volgens mij ligt het probleem da er sterk onevenwicht is tussen de verschillende statuten zelfstandige, werknemer, bediende of ambetanaar.

Die sociale zekerheid is volledig scheefgetrokken, nen ambetanaar is ter vergelijking absurd bescherm op alle vlakken ten opzichte van bv. ne zelfstandige. Wete hoeveel de kinderbijslag is voor bv ne zelfstandige, ik krijg 25 euro, 25 euro wa doede in godsnaam met 25 euro. Ne loontrekkende of ambtenaren die lachen daar mee eh.

Ambtenaren zijn ook nog is voor zot beschermt qua arbeidsongevallen & beroepsziekten. Hebt nekeer iets voor als zelfstandige, ge moet u ten eerste al extra verzekeren voor arbeidsongevallen en beroepsziekten, aangezien de wet dit niet voorziet. Onze pa had zijn ribben gebroken nog een chance da ons ma er is, dus we konde voort, wete onze pa kreeg per dag 5 euro, daarmee betaalde nog niemand die een urke komt werken.

Ze moeten toch dringend is een paar dignen gaan herzien sommige statuten zijn overbeschermd en ander ver onderbeschermd ...qua kinderbijslagen,beroepsziekten en arbeidsongevallen.

Omdan over de pensioenen te beginnen kunt ge natuurlijk nooit verwachten dat ne zelfstanige opt niveau komt van ne loontrekkende mo neem nu bv de berekening van pensioen bij ambtenaar gebeurd op basis van de laatse 5 jaar van zen loopbaan. Kunde u da voorstellen op de laatste 5 jaar, in vergelijking bij nen werknemer is dat tgemiddelde van de ganse loopbaan. Zon dinge kunnen dus ni vinnik, das echt rechtvaardig in vrgl met statuut van werknemer..

En grootste probleem is die werkloosheidsuitkeringen prolly, da is zo scheef getrokken als iet, ne zelfstanige krijgt niks, invergelijking met de andere statuten die kunnen maanden, jaren blijven overleven op een werkloosheidsuitkering... ze moeten nat systeem van die scandinavische landen (als ik me goed herriner van sociaal recht worden ze daar van de werkloosheidsuitkering afgesmeten na een bepaalde periode zonder werk), hier kome ze zo maar weg zelf al willen ze niet de moeite doen om aan werk te geraken toch blijven ze nog een uitkering ontvangen.. serieus zon stoten da kan ni

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium