|
|
| benni |
me
jag sitter i kylan :/ |
|
|
| RobinOberg |
| quote: | Originally posted by benni
me
jag sitter i kylan :/ | me 2 :-/
men om man ändå är på ämnet och ska snacka om västhuseffekten.
Man får inte glömma att den är global, och har verkningar som är helt omöjliga att förutse.
Till exempel, golfströmmen kommer försvinna då kallvatten kommer att komma norrifrån Grönlands glaciärer.
Så där försvinner årstidsuppvärmningen (kallare höst/vår än vad man förväntar sig)
Och det blir inte mer soligt i sverige, moln med oväder kommer att täcka mestadelen av himlen.
Så där försvinner det roliga med att det är varmt på sommaren (det blir mer som england med grönska och dimma) |
|
|
| n0bben |
| ja växthuseffekten är då rakt inte positiv på något sätt men jag antar att ni är grovt ironiska = ) |
|
|
| euphoria_ibiza |
| quote: | Originally posted by n0bben
ja växthuseffekten är då rakt inte positiv på något sätt men jag antar att ni är grovt ironiska = ) |
vel for de som er lei vinter'n er det et stort + :D
rundt 20 grader om dagen hadde ikke vært meg imot...;)
men du har et poeng der...skummel utvikling :eek: |
|
|
| St_Andrew |
Välkommen till Sweta :)
Bara lite grejer jag störde mig på, i första delen av din post skriver du:
| quote: | Originally posted by RobinOberg
me 2 :-/
men om man ändå är på ämnet och ska snacka om västhuseffekten.
Man får inte glömma att den är global, och har verkningar som är helt omöjliga att förutse. |
Sen skriver du alla verkningarna den har :p
| quote: | Till exempel, golfströmmen kommer försvinna då kallvatten kommer att komma norrifrån Grönlands glaciärer.
Så där försvinner årstidsuppvärmningen (kallare höst/vår än vad man förväntar sig)
Och det blir inte mer soligt i sverige, moln med oväder kommer att täcka mestadelen av himlen.
Så där försvinner det roliga med att det är varmt på sommaren (det blir mer som england med grönska och dimma) |
Asså, klimatförändringar bör tas allvarligt, men att skylla allt från Katrina, till jordbävningar till dåliga äpplen på växthuseffekten tycker jag är känns tröttsamt.
Propagandan har börjat få motsatt effekt, blir så jäla trött på allt skitsnack som inte har några som helst belägg i verkligheten, att jag inte längre lyssnar på några som helst argument från den populistiska miljörörelsen. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|