return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 
Staking

Bertn
Face it, als we niet met zijn allen langer gaan werken, dan gaat onze welvaartsstaat eraan. Zo simpel is dat, en verder moeten daar niet al teveel woorden aan vuil gemaakt worden.

Ik ben voorstaander van het 40-jarenplan: iedereen 40 jaar gaan werken. Dus arbeiders die op hun 19de al beginnen mogen eerder stoppen dan studenten die pas op hun 22ste beginnen werken.

Trouwens: abvv die staakt, allemaal goed en wel, maar ik vind het ronduit SCHANDALIG dat mensen die wél wilden gaan werken belemmerd werden door de blokkages. Mensen die dringend op hun werk moesten zijn werden gewoon de toegang ontzegd. Dat is gewooon verzuim van het basisrecht van elke Belg, nl. het recht op arbeid, zoals in de Grondwet staat.
Daarom ben ik blij dat sommige vervelende saboteurs omvergereden zijn - en nu in het ziekenhuis liggen - door mensen die echt naar hun werk wilden maar niet mochten doorrijden. Net goed:o
djcresto
Mensen vergeten ook blijkbaar snel dat de wettige pensioenleeftijd op 60 ligt voor vrouwen en op 65 voor mannen. En zoals het nu zit wordt brugpensioen imo te pas en te onpas gebruikt.

En eerlijk gezegd als wij later zelf een goe pensioen willen hebben dan zal daar zeker iets tegenover moeten staan. Kzie me ook niet werken tot men 65 maar het kan nie anders zeker?
Synthesia
quote:
Originally posted by Bertn
Trouwens: abvv die staakt, allemaal goed en wel, maar ik vind het ronduit SCHANDALIG dat mensen die wél wilden gaan werken belemmerd werden door de blokkages. Mensen die dringend op hun werk moesten zijn werden gewoon de toegang ontzegd. Dat is gewooon verzuim van het basisrecht van elke Belg, nl. het recht op arbeid, zoals in de Grondwet staat.
Daarom ben ik blij dat sommige vervelende saboteurs omvergereden zijn - en nu in het ziekenhuis liggen - door mensen die echt naar hun werk wilden maar niet mochten doorrijden. Net goed:o

Volledig mee eens, ze stellen zichzelf boven de wet.

Wat betreft die staking en de vragen van de vakbonden in't algemeen, ben er niet echt altijd een voorstander van. Deze ingesteldheid zal vroeg of laat de competiviteit van ons land alsmaar verslechten. Er komen alsmaar meer sluitingen van bedrijven, meer faillisementen, meer delocalisatie,...

er word zo vaak geklaagd van te veel te moeten werken, te weinig geld,...en dan stellen ze zich de vraag waarom er zoveel Marokannen en Polen hier werken en "hun jobs stelen".
Dark Apostle
quote:
Originally posted by Bertn

Ik ben voorstaander van het 40-jarenplan: iedereen 40 jaar gaan werken. Dus arbeiders die op hun 19de al beginnen mogen eerder stoppen dan studenten die pas op hun 22ste beginnen werken.

Allemaal goed en wel, maar ik wil iedereen dat hier wel met evenveel goesting zien doen tegen dan.

Het is een feit dat we langer moeten werken, maar voor de meeste onder ons is dat nog het aanpassen waard, maar iemand die uitkeek om tss de 5 en 6 jaar op brugpensioen te kunnen en miss mag gaan slikken dat hij/zij 10 of 15 jaar nog mag werken is nog net iets anders.

En heel het ABVV staakt en de rest niet kwam bij mij eerder over als "wie schijt op wie"-situatie. Vakbonden mogen eens dringend gaan leren om samen te werken ipv altijd te willen bewijzen wie heet grootste gelijk heeft.

En de problematiek ivm het pensioen tekort is al iets dat al jaren geleden gekend was, maar nu schieten de vakbonden en regering pas in gang, zo iets typisch voor België (miss West-Europa int algemeen)
djcresto
quote:
Originally posted by Dark Apostle
Allemaal goed en wel, maar ik wil iedereen dat hier wel met evenveel goesting zien doen tegen dan.

Ik werk nu 3 jaar en volgens mij ga ik elke dag zeker niet met meer goesting werken dan ne 55-jarige ze :p (En ik heb dan nog een heel goe werk)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium