return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 
Staking

Push2005
quote:
Originally posted by Kaidreas
de regering moet jobs bijmaken en niet de werkduur verlengen!

Een overheid kan geen jobs creëren; ze pakken er misschien graag mee uit maar ze kunnen enkel mensen in hun eigen rangen twerkstellen; en we hebben al genoeg ambtenaren vind ik!

Welvaart en jobs zijn afhankelijk van het privé initatief; en alsde overheid het investeringsklimaat hier zo zal houden dan zal het mij niet verwonderen dat binnenkort nog meer bedrijven gedelocaliseerd zijn...

Het eerste wat ze moeten doen is de werkduur wél drastisch verlengen, dat is in de onsomringende landen ook zo (wij zijn het enigste land waar pensioen/brugpensioen zo vroeg mogelijk is)...

Dus vakbonden: Hou uw klep maar !
Kaidreas
^gaat gij al werken push?

drastisch verlengen.. mja leider nicht.

met jobs creëren had ik het in een ruime zin. tuurlijk kunnen ze daar veel aan doen, ze kunnen niet alleen ambtenaren jobs maken. sn brussels airlines? is toch gelinkt aan de overheid dacht ik. en ze kunnen andere bedrijven naar hier lokken door: wetten en regels wat aan te passen.

heb jij nog een grootvader hoe oud is die? 60-70 jaar? 65 ligt al vreed dicht bij de 70 en ik kan u zeggen dat heb ge niet veel energie meer om te gaan werken van 8-17 uur ze.
Push2005
Het is gewoon omdat de mensen gewend zijn van zo "weinig" te moeten werken dat ze klagen als er daar veranderingen in komen.
Wij hebben een torenhoge staatschuld, onze sociale zekerheid staat op een zeer wankele toestand als we zo voortdoen (ze stort zelfs in binnen tientallen jaren); en de enigste oplossing is langer gaan werken.
In frankrijk en duitsland werken ze ook langer hoor. En van brugpensioen is er amper sprake.

en of ik al werk of niet is irrelevant; mijn ouders werken hard en die delen dat standpunt ook. En als de jongere generatie niet volledig de dupe wil zijn van wat er zich nu afspeelt, laat de ouderen dan toch maar ook een tandje bijsteken.
Kaidreas
das wel relevant. werken is nog altijd iets anders dan studeren.
en kom nu niet af met whooooaaaa en das nie waar, en ge moet het niet onderschatten! ik ben ook gaan studeren ze. hoe lang leeft een mens gemiddeld? 80 jaar? ik wil u dan wel zien werken op u 70 jaar. als ge nog recht kunt blijven staan.
anyways ik zie het anders, en ik heb er zeker geen goesting in om te werken tot pietje de dood me komt halen.
wete de rijken alleen kunnen dan stoppen met werken van hun 40ste.
kent ge de film daens.. 100 jaar verder ongeveer? en er is nog geen reet veranderd
Push2005
quote:
Originally posted by Kaidreas
wete de rijken alleen kunnen dan stoppen met werken van hun 40ste.
kent ge de film daens.. 100 jaar verder ongeveer? en er is nog geen reet veranderd

Lol, nu stel je het toch wel extreem...
Er is zeer veel veranderd; en arbeiders hebben veel gekregen om hun werkomstandigheden te optimaliseren. Ook ziekteverzekeringen enzo staan in dit land erg hoog... Wil je het zo houden ? Laten we dan allen werken tot ons 60ste.

Je kunt toch niet verwachten dat je de eerste 25 jaar (als je studeert) op kosten van de staat leeft; daarna maar 25 jaar gaat werken, om vervolgens weer 25 jaar pensioen van de staat te trekken (ik citeer mijn prof economie vandaag)... dan doe je niets terug voor de staat.

En wat die rijken betreft; laat me niet lachen hé. Als ge het hebt over rijken die niets moeten doen dan heb je het over een marginale minderheid; zeker wat België betreft. Andere mensen die hun brood goed verdienen hebben dat veelal te danken een hard werk en vooral aan initiatiefneming en risico's pakken. En die gaan ook maar op pensioen na hun 55 à 60ste. Ik heb veel respect voor zo'n mensen.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium