|
|
| djcresto |
| in duitsland willen ze de mensen zelfs laten werken tot hun 67 |
|
|
| Bertn |
zeg new wave, gij waart toch cameraman, niet?
cameramannen werken toch freelance he, of vergis ik mij? in belgië is dat toch zo dat de meeste cameramensen freelancers zijn... |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by Bertn
zeg new wave, gij waart toch cameraman, niet?
cameramannen werken toch freelance he, of vergis ik mij? in belgië is dat toch zo dat de meeste cameramensen freelancers zijn... |
Klopt, ben cameraman.
In belgie is vrijwel iedereen freelance. dat komt omdat het grootste bedrijf in belgie (Alfacam) enkel met freelance mensen werkt. Voordeel is dat je niemand in loondienst hebt.
Hier in nederland is het echter anders. Hier heb je veel grote bedrijven met cameramensen in loondienst. Ik sta onder loondienst en heb een vast contract. |
|
|
| Dark Apostle |
Ik vind het nog steeds grappig hoe velen onder duidelijk bereidt is om miss tot hun 65 te werken terwijl ze allemaal nog niet eens 30 zijn.
Ik weet dat het nodig zal zijn en jullie weten dat het nodig zal zijn, maar de mensen die nu bijna 50 zijn horen dit absoluut niet graag er heerst ook bij velen het gevoel dat dit weer het zoveelste punt is waarop ingeleverd moet worden terwijl ze horen dat ministers heel veel verdienen en geen belasting moeten betalen, dat geeft vooral arbeiders het gevoel dat ze tot hun laatste dag zullen mogen werken en afgeven om de rijkeren te kunnen voorzien in un exuberante lonen. Daarom zijn er zoveel mensen die greetig meestaken (dat en de vrije dag + het extra lang weekend dat mooi is meegenomen).
Ik persoonlijk vind dat staken ook nix zal verhelpen maar ik snap de principiële motivatie wel en voor ons is tot ons 65 werken niet hetzelfde als voor iemand die al een aantal jaren aan het werken is en hoopte om op een redelijke leeftijd op pensioen te gaan.
De regering is veel te laat met het langer werken op de proppen gekomen, ze wisten al 10 jaar terug dat het probleem zich zou voordoen, maar wilden nog eerst wat rondkloten met prestige-projecten die tot niets leiden. Gevolg, afbouwen van brugpensioenen moet nu veel sneller gebeuren en de informatie omtrend de nieuwe regeling loopt ook alles behalve zoals het moet (veel mannen bij mij opt werk weten bijvoorbeeld niet dat het op de pensioenen gaat, maar denken dat het is op de staatskas te spekken).
Ik zei het de vorige keer al. Ik wil over 30 jaar wel eens zien wie nog met veel plezier en in alle oprechtheid wil werken tot zijn 65.
Ik ben niet eens met het staken, maar ik snap het wel. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|