|
|
| Xilver |
Ze staken voor een belachelijke reden. Ik staak niet, en ze moeten de mensen die hun daar geen reet van aantrekken ook niet in de weg staan om zelf wel te werken.
Werkschuw vakbondstuig godverdomme. |
|
|
| Bertn |
| quote: | Originally posted by New Wave
Jullie zijn ook een stelletje communisten he!!!
Laat je horen! Economie zal in 1 dag niet vergaan......
Ze zullen er wel een gigantisch goed reden voor hebben. Wat ik al eerder zei, als je zelf op het punt komt om te 'moeten' staken dan doe je het ook. Dus zit niet te zeveren dat ze dom bezig zijn! Je denkt enkel maar aan de economie maar de economie draait op mensen. En als die mensen worden genaait dan moet er actie komen! Weet niet of je een vaste baan hebt maar managers en politiek beslissen maar en vullen hun zakken. verder heb je er maar naar te luisteren. Haal dat bord voor je kop weg kerel. |
met alle respect hoor new wave, maar over deze zaak kent ge ni genoeg achtergrond om zomaar een mening te kunnen geven.
belgie zit anders in mekaar dan holland he. de staking is enorm stom en kortzichtig. het pensioenstelsel in belgie is nu eenmaal anders dan in nederland. als niemand nog zal werken is er binnenkort gn geld meer om onze pensioenen in de toekomst te betalen.
de regering kan het niet betalen, belgie is nog steeds een failliet land met torenhoge staatsschulden. dus van de begroting gaan we het niet halen. |
|
|
| The_G0dfather |
ze hebben toch gelijk vind ik
de regering heeft x aantal jaren geleden het brugpensioen vervroegd in ruil voor een loonsvermindering en nu zouden ze net die vervroeging wegpakken ... |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by Bertn
met alle respect hoor new wave, maar over deze zaak kent ge ni genoeg achtergrond om zomaar een mening te kunnen geven.
belgie zit anders in mekaar dan holland he. de staking is enorm stom en kortzichtig. het pensioenstelsel in belgie is nu eenmaal anders dan in nederland. als niemand nog zal werken is er binnenkort gn geld meer om onze pensioenen in de toekomst te betalen.
de regering kan het niet betalen, belgie is nog steeds een failliet land met torenhoge staatsschulden. dus van de begroting gaan we het niet halen. |
"protesteren tegen een verhoging van de leeftijd voor vervroegde pensionering tot zestig jaar."
In nederland precies hetzelfde. Werknemers met een extreem zwaar beroep opeens een aantal jaar langer door laten werken is beslist geen kattepis. Op je 55 ben je al niet zo fit meer. Zo is het bij ons ook gegaan vorig jaar. Snap natuurlijk wel dat iedereen langer moet werken. Maar omdat je oudere langer laat door werken is er minder plek voor 'jong-volk'. Dat gaat ook ten koste van het onderwijs. Als iemand van school komt en er is geen plek dan zal hij ander werk moeten gaan zoeken. Zo gaat kennis verloren. Ze kunnen beter investeren in de toekomst en wat meer aan pensioenen uitgeven. De lonen van jonge werknemers zijn beduidend lager dan de senior werknemers. Maargoed, ik zal er wel geen verstand van hebben. :) |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by The_G0dfather
ze hebben toch gelijk vind ik
de regering heeft x aantal jaren geleden het brugpensioen vervroegd in ruil voor een loonsvermindering en nu zouden ze net die vervroeging wegpakken ... |
En tegenwoordig moet je bijna een moord plegen voor een loonsverhoging. Zo zie je maar dat je gigantisch genaait wordt.
Als je nog jong bent heb je nog niet zo veel met dit soort dingen te maken. Maar dat komt allemaal nog wel. Ook voor mij.
Bij ons willen ze dat er tot de 65 wordt doorgewerkt. Dan zit je al bijna in het bejaardentehuis. Je hebt je leven hard gewerkt maar daarna lekker chillen voordat je in je kist ligt is er niet meer bij. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|