|
|
| FUSyke |
Wat was jouw eerste stijl van muziek waar je naar luisterde? Hoe is die geëvolueerd bij het ouder worden? Wat zijn je favoriete stijlen nu en welke zullen het in de toekomst zijn?
---------------------------------------------------------------------
Mijn evolutie van stijlen:
12 tot 14j > Rock (Nirvana, Guns N' Roses, Metallica, ...)
14 tot 15j > Commercieel - Top 50
15 tot 18j > Hardcore & Jump
18 tot 19j > Techno
19 tot 22j > (Uplifting & Tech) Trance
22 tot ... > Nu luister ik nog naar TechTrance maar de laatste tijd begin ik ook meer naar de House-kant op te gaan omdat de Trance van de laatste tijd mij niet meer zo erg kan boeien. |
|
|
| Jasperovitsj |
*8 - 13: rock, pop, oldies...beetje vanalles dus
*14 - 16: redelijk experimenteer-periode. Voornamelijk dance, maar ook techno geprobeerd, drum 'n bass, zelfs hardcore :toothless
*16 - 19: Dance werd trance, en - geloof het of ni :p - ik was er serieus verslaafd aan!
*19 - 20: Ik werd trance eigenlijk beu, het kon me gewoon niet meer zo erg boeien, en ik merkte dat de meer progressive trance me wel beter lag. Ik heb toen ook een paar maanden een house-periode gehad, maar die is even snel overgegaan als ze opkwam.
*20 - nu: Volledig progressive :) Prog house, prog trance, breakbeats, wat tribal, ik lust het allemaal. Trance kan me nog steeds niet terug boeien, ook al probeer ik terug meer tracks te beluisteren. Trance doet het gewoon niet meer bij me...
Voor de rest kan ik gerust nog een hoop andere stijlen apprecieren (drum 'n bass, deftige house, 80'ies, rock, disco,...), maar ik luister er gewoon niet vaak actief naar :) |
|
|
| Freezel |
Ongeveer:
Tot een jaar of 9: 80's :p
9-13: toen house nog house was
13-15: club, mellow, oldschool
15-20: club, trance
20-nu: trance, progressive, club, chill/ambient, techno |
|
|
| Synthesia |
Mmmm..moeilijk om er zo een exacte tijdspanne op te plakken.
Toen ik eerst vaak naar muziek begon te luisteren (ook 12 jaar ongeveer)was dit vooral pop & rock. Luister er nog wel eens af en toe na (Depeche Mode, Coldplay, R.E.M.).
Vanaf mijn 14de van EDM beginnen houden, Robert Miles, Faithless, Sash!, Gigi D'Agostino, en beetje van die commercielere Eurotrance groepjes. De weinige trance tracks die ik toen kende hield ik ook echt enorm van maar ik wist niet veel van het bestaan van trance als genre op zijn eigen. Robert Miles kende ik..Nalin & Kane - Open Your Eyes, Matt Darey - Liberation,..en nog een paar andere trance toppers die ze daar ook op de 'dance' compilaties uitbrachten daar.
Woonde toen in zuid-Spanje en daar was er bijna totaal geen EDM scene, laat staan trance.
Vanaf het moment dat ik echt meer trance tracks begon te kennen (vanaf mijn 18de) en dj's begon op te zoeken en zo ben ik eigenlijk niet meer verandert van mijn main music love.
Nu hou ik eigenlijk bijna van alle soorten EDM (behalve hardcore en de meeste house (te saai). Maar trance zet ik nog altijd in een andere categorie dan andere EDM waar ik van hou, andere EDM kan je naar luisteren en van genieten...maar bij trance is het ook voelen, zweven, energie opdoen.. :)
"Gangsta" en RnB (in't algemeen dan op een paar tracks na,) heb ik NOOIT graag gehoord en dat zal zo altijd blijven :) Ik heb het over al die gangsta/rnb dat je in de "clubs" tegenwoordig hoord en al die zever op TMF & MTV.
Int kort nu :p:
12-15: 80% pop/rock, 20% eurodance
16-18: 50% pop/rock, 49% eurodance + trance, 1% latino
Hierna begon ik ook veel meer naar muziek te luisteren,
19-20: 80% trance, 10% andere EDM, 10% pop/rock
21+: 90% trance, 8% andere EDM, 2% pop/rock |
|
|
| djcresto |
goh, niet simpel
tot men 12-13 top 40 muziek met toch een voorkeur voor het electronische
vanaf 12 tot 16 eurodance maar ook dingen als serieus beats, ook een happy hardcore periode gehad. Vooral fan van 2 brothers on the 4th floor, capella, ice mc, 2 unlimited, zhi vago en concoorten
Sinds 1997 trance all the way! Maar ook de commercielere dingen als fiocco, astroline, absolom ed. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|