|
|
| TimeportE |
eff mezelf quotenn :p:p
| quote: | Originally posted by TimeportE
mijn broer had me ook eens over zon bierspel verteld.. dan zit je met een groep in een vierkant.. het is dan de bedoeling dat je elkaar bier aannaait (d.m.v. dingen die eerder gebeurd zijn die niet helemaal OKEEJ waren of dingen die niet gezegt mogen worden bv.. scheldwoorden ofzo, dit word steeds erger natuurlijk als je al er een aan tal op hebt :p). bij dit aannaaien bestaan er meerdere soorten atjes.. een aantal zijn normale atjes, maar ook hele rare (bv. je pakt je schoen gooit em vol met bier en daar uit atten, of bier in je nek gooien (raar atje! :D), of een kaplaars vol gooien met bier en die in een keer atten.. etc etc).. je word hier niet alleen erg zat van maar ook erg ranzig, lieve dus oude kleren aan te trekken.. :D:D:D |
er zijn hier vast wel studenten in enschede, misschien kennen deze dit spel.. ach ja ik moet het trouwens ook maar eens uit gaan proberen.. :):) |
|
|
| Rudy |
Matchbox Game
© Sussex Hockey Team
Nodig:
-Pakje Lucifers
-Iedereen een pilse in een glas
-Een Penny (in Nederland dan maar een (SE:D)stuiver)!
iedereen zit rond een tafel! Allemaal dus een pilsje! Dan moet je het pakje lucifers tussen je twee duimen over je glas heen "gooien"! Als hij in je glas landt moet je m adten! Als hij plat landt dan nix, en als hij op zijn zijkant land moet degene links van je twee vingers adten! Let op: als degene naast je hem ook op zijn zijkant neergooit dan moet diegene links van hem 4 vingers adten, en zo verder! Wanneer iemand zijn glas leeg heeft dan mag hij m ergen op de tafel neerzetten! Meestal direct achter iemand pint! Als je het luciferdoosje daar ingooit moet je ook een pilsje adten! Er staat ook 1 leeg glas op de tafel met een triple wodka erin! Als je m daar ingooit kan je dus die triple wodka gaan adten! Het leuke is dat na verloop van tijd de hele tafel vol met glazen staat en dat het dus steeds moeilijker wordt!
Maar dan is er ook nog een stuiver! Iemand begint met een stuiver en die mag kan je in iemand anders zijn glas gooien als hij m vast heeft met zijn hand! Als die stuiver er in zit dan moet hij zijn pilsje naar achter werken en dat glas dus ook op tafel zetten! En dan mag hij weer de stuiver in iemand ander zijn glas proberen te knallen! Zo gaat het spelletje wat sneller! Pas alleen op wanneer je het glas gaat adten dat je niet die stuiver inslikt!
Later |
|
|
| Yarnie |
| /me is waarschijnlijk errug bezopen dit weekend:D :D :D |
|
|
| Gekhous |
slechts 4 spelletjes die ik nog niet kon :)
bierpesten:
pak een kaart spel of 4
zet 4 mensen om een tafel
zet 3 glaasjes op tafel (borrelglaasjes is al meer dan genoeg ;), mag er trouwens ook iets anders dan bier in gooien als je wil)
iedereen moet een eigen kaart kiezen (geen pest kaart, dus 3,4,5,6,9,10,vrouw,heer,aas)
het spel begint eigenlijk al met het schudden, 2 mensen (willekeurig) pakken elk ongeveer de helft van de kaarten & gaan schudden. valt er tijdens het schudden een kaart, mag ie meteen adje doen (glas niet goed leeg = trouwens nog een x drinken). een van de 2 deelt 3 kaarten, de ander 6 (iedereen krijgt 9 kaarten). degene die er 6 heeft gedeelt mag ook de beginkaart opgooien ****pestkaarten gelden bij de eerste kaart****
ok, het spel:
pestkaarten &zo:
2 = 2 pakken
joker = 5 pakken
die kaart met bridge regels ofzo = 10 pakken
****2 mag op joker & bridge kaart, en omgekeerd****
8 = overslaan & adje
7 = kleur leeg spelen
boer = ouderwets kleur veranderen
dezelfde kaart mag je uitspelen, indien je de goeie kleur heb (bijv. je heb 4 5en en er ligt een harten kaart bovenop, eerst harten 5, dan de andere 5en) !!!geld niet voor pest kaarten uiteraard!!!
AAS en HEER = NIET omdraaien, dat gebeurt niet met dit spel
drinkregeltjes:
je moet drinken als:
vals spelen
verkeerd opgooien
voor je beurt opgooien
voor je beurt drinken
4x achter elkaar jouw kaart (aan het begin gekozen)* **
4 (of meer)x achter elkaar dezelfde kaart & jij heb die kaart niet **
na vrouw/heer/vrouw of heer/vrouw/heer geen vrouw of heer om het rijtje af te maken **
er 8 is opgegooid door persoon voor je
je meer dan 10, 20, 30 enz kaarten heb
*= na 4x gezelfde kaart moet er PER kaart gedronken worden als je de serie niet kan afmaken(als er bijv. 7 3en op een rij liggen, moet degene met 3 als gekozen kaart voor de eerste 4 1x drinken en daarna iedereen die aan de beurt is en de serie niet kan afmaken en degene met 3 als kaart moet per kaart opgegooide kaart drinken (dus bijv. 5e 3, de 6e 3 enz)!!)
**= als je wel een kaart heb die op de bovenste kaart kan, mag je die opgooien om de serie te beeindigen (wel zonde om de serie te eindigen natuurlijk, want jij moet wel nog 1x zuipen en de rest niet meer ;))
ik hoop dat ik nix vergeten ben (was dus wel wat vergeten :)), want ik schrijf het uit mn hoofd, regels staan ook ergens op inet, maar kon ze niet vinden :)
final note: het lijkt misschien zo een beetje moeilijk als txt, maar dat is het ECHT niet!!! je kan ook misschien denken van: hé, er hoeft helemaal niet zoveel gezopen worden, maar met 4 spellen kaarten verkijk je jezelf daar toch BEHOORLIJK op, vooral als het spelletje een beetje op gang gekomen is, moet er elk rondje zon beetje wel iemand drinken |
|
|
| -=WVG=- |
| quote: | Originally posted by Blik
het dobbelspel
benodigheden: een dobbelsteen, veel likeur en bier
als je gooit:
1= de persoon rechts van degene die gegooid heeft ad een glas likeur
2= de persoon rechts van degene die gegooid heeft ad een glas bier
3= de persoon rechts van degene die gegooid heeft ad een glas met inhoud naar keuze
4= hier moet je een glas voor in het midden hebben, degene die als eerste 4 gooit mag het glas vullen met alles wat die wilt (moet drinkbaar blijven natuurlijk) degene die daarna 4 gooit moet de inhoud opdrinken
5= de gooier ad een glas bier
6= de gooier ad een glas likeur
je mag natuurlijk zelf de hoeveelheid bedenken, als je echt m,et glazen gaat doen ben je in 30 minuten helemaal lam
(dit spel bestaat officieel pas sinds afgelopen zaterdag, dit is de eerste keer dat dit naar buiten is gebracht :p) |
Dit spel is ©"De geXte online" voordat iemand het wilde jatten...
Ik ben al ver met onze site Blik...(y)
Drankspel al compleet uitgewekt :) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|