|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by Push2005
Die platen zijn binnen de trancewereld wel gekend enzo; maar om te zeggen dat die commercieel zijn ? Nee toch niet ! |
Heb je ze op TMF gezien? |
|
|
| Bertn |
| quote: | Originally posted by New Wave
Als het op tv komt dan wordt het commercieel. :p
Het kan niet een beetje commercieel. Het is alles of niets. |
ik heb al stukken umek, technasia, dave clarke, jeff mills en rush op tv gezien.
zijn die dan commercieel? |
|
|
| Kaidreas |
van vorige zaterdag wist ik dus dat het al bekend was???
dus wat was de top 10? |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by Bertn
ik heb al stukken umek, technasia, dave clarke, jeff mills en rush op tv gezien.
zijn die dan commercieel? |
Als ze op de commerciele tv regelmatig worden vertoond dan wordt dat gedaan met een commercieel oogmerk. Kijk, 'commercieel' is niet alleen een plaatje die 1.000.000 keer verkocht is. Commercieel staat onder andere voor:
betr. hebbend op de handel, het zakenleven => zakelijk
De vinylplaatjes die je koopt zijn wel in mindere mate in de handel maar weldegelijk commercieel. Een plaat hoeft niet gehyped te worden om 'commercieel' te zijn, een plaat hoeft geen reclame te hebben om het label 'commercieel' te dragen. Een dj maakt niet alleen een plaatje omdat hij het leuk vind.....nee hij doet het ook voor de doekoe. de rede om een clip te maken is niet alleen om iemand een pleziertje te doen, ze doen het ook voor de doekoe. Een clip maken kost veel geld en dat moet er uit. Commercieel dus. |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by New Wave
De rede om een clip te maken is niet alleen om iemand een pleziertje te doen, ze doen het ook voor de doekoe. Een clip maken kost veel geld en dat moet er uit. Commercieel dus. |
Clips worden dikwijls puur voor de fun gemaakt. Er zijn zoveel metalbands die clips maken; maar die worden gewoon niet op Tv uitgezonden omdat ze toch weten dat ze extreem gruwelijk kunnen zijn.
En om het bij trance te houden: Push heeft ook een paar clips; en neem nu The Legacy; die heb ik ooit nog op een muziekzender gezien en da's toch geen commerciële plaat geworden hé. Ander voorbeeld is mauro picotto... back2cali en pulsar zijn ook geen commerciële platen. Die clips zijn gemaakt voor de fun.
En clips kunnen wel goedkoper uitvallen, want velen dj's nemen een stuk live-performance op waarvan ze de beelden compileren en in een clipje gieten. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|