return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 
I wanna be a dj....

Versace
Tjena

Om jag skulle vilja lära mig dj-yrket så behöver jag ett mixerbord. Ett enkelt sådant.

Då jag ej vet speciellt mycket om mixerbord(är inte ens säker på att man säger så) och hur dessa ska vara och se ut så skulle jag vilja ha tips från er. Jag skulle vilja ha tips på modeller, märken, pris, platser som dessa kan handlas på.

Jag har däremot ett krav och det är att 2 cd-spelare ska ingå. Vinyl är inget som intresserar mig just nu då jag vill först och främst lära mig grunderna...Har heller ej plats hemma med 2 vinylspelare...

Helst med en länk eller bild så jag kan bilda mig en uppfattning om hur den ser ut...

tack på förhand!
Laszlo
Min enkla åsikt är att det är bäst att köpa ordentliga saker från början. Med en tam budget kanske 2st Pioneer CDJ 200;or skulle vara något att satsa på i CD-spelarväg? Vad gäller mixerbord så har jag inte någon större koll på vad man kan få för en billig peng som inte börjar knastra efter en månad.

http://www.hollywooddj.com/pioneercdj200.html
Vizay
det är eg. bäst att sätta en budget å sen försöka få det allra bästa för de pengarna. Ett tips för att pressa priserna rejält är att inte handla från sverige.

www.recordcase.de är en pålitlig och snabb affär som dessutom har snorbillig frakt :) (100:- vart du än är typ)

men säg en budget så kan vi hjälpa lättare :)
Kaveh
Bra tråd :) Jag är främst ute efter billiga och pålitliga inköpsställen. Tack för den tyska länken Vizay :]
Kaveh
quote:
Originally posted by Laszlo
Min enkla åsikt är att det är bäst att köpa ordentliga saker från början. Med en tam budget kanske 2st Pioneer CDJ 200;or skulle vara något att satsa på i CD-spelarväg? Vad gäller mixerbord så har jag inte någon större koll på vad man kan få för en billig peng som inte börjar knastra efter en månad.

http://www.hollywooddj.com/pioneercdj200.html

Vet någon om den cdj 200 spelar upp mp3:or med VBR-bitrate också?

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden