return to tranceaddict
Pages: 1 2 [3] 4 5 
I wanna be a dj....

hustler
quote:
Originally posted by Laszlo
jag är väl bara bedroom-dj men jag har iaf lagt ut ca 40.000 för min utrustning.

2 x CDJ 500S = 20.000 (yupp, de kostade 10 papp stycket då)
2 x 1210 MK2 + 2 x Shure White Lables (+ 1 beg. 1210:a för 1000 spänn) = 15.000
1 x Numar DM3002X = 3500
1 x MDR-V700DJ = 2000

=

40.500

Skulle utan tvekan ge en eller flera fingrar alternativt tår för att den setupen skulle bli min. Inget snack.
dbl
en fråga bara.... om ni som håller på att DJ:ar nu inte höll på att DJ:a utan skulle börja... vad tror ni att ni hade köpt för något med den kunskapen ni har nu... tänkte istället för att sätta en budget.. vad hade ni själva valt för något..

och då blir det ju såklart inte värsta grejerna såklart, utan om ni själva skulle börja "testa" på det
Gate 42
quote:
Originally posted by Pjox
Ren nyfikenhet..
Ni som är Djs vad har ni betalat för er utrustning på ett ungifär?

2x Numark TT-220 (4000:- st, med Shure M44-7 pickuper)
2x Pioneer CDJ-800 (4400:- st, från tyskland utan moms :D )
1x DJM 600 (6600:- från tyskland utan moms :D )
1x Sony VDR-700 (1600:-, tror jag)

Sen skivor för flera tiotusentals kronor, högtalare, stärkare, dj bord, skiv case och sån där flygväska för mucho dinero..

Tror inte jag vill summera ihop allt för då kommer jag gråta. Hade fan kunnat tjacka en fet lya för dessa pengar :D
Gate 42
quote:
Originally posted by dbl
en fråga bara.... om ni som håller på att DJ:ar nu inte höll på att DJ:a utan skulle börja... vad tror ni att ni hade köpt för något med den kunskapen ni har nu... tänkte istället för att sätta en budget.. vad hade ni själva valt för något..

och då blir det ju såklart inte värsta grejerna såklart, utan om ni själva skulle börja "testa" på det

Beggade 1210'or och en billig battle mixer och ett par schyssta lurar. Sen resten av pengarna på skivor och snus :D
Laszlo
quote:
Originally posted by dbl

Återigen - otroligt svårt att göra en uppskattning utan en budget. Hade jag haft pengarna till det, givetvis hade jag köpt ett par CDJ-1000 MK2, samt en Xone 92:a.

Men jag skulle inte nöja mig med något sämre än ett par CDJ-200;or och ett tvåkanaligt mixerbord för ett par 2-3000. Hade jag inte haft pengarna hade jag hellre sparat och väntat till jag haft det, istället för att lägga ut pengar på skit som kanske inte ens hållt ett år.

edit: även om du bara "ska testa" på att dj:a så är det bättre att satsa på kvalité, för skulle du ganska snabbt inse att det inte alls var något för dig så är det mycket lättare att sälja ett par pioneer-spelare än ett par ruttna american dj som ingen egentligen vill ha...

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden