|
|
| raoel |
Het nieuwe seizoen staat weer voor de deur! Dus reden genoeg om een nieuwe topic te openen.
Ik open de topic met een poll voor het landskmapioenschap in eigen land, maar net als in afgelopen seizoen kan ook hier het europees voetbal besproken worden.
Komende vrijdag wordt het seizoen geopent met de flutwedstrijd tussen de landskampioen en bekerwinnaar om de Johan Cruijf schaal. Omdat PSV zowel kampioen is geworden als de beker heeft gewonnen treedt de nummer 2 uit de competitie van afgelopen seizoen, ajax, aan tegen PSV.
Daarmee staan mijn inziens meteen de enige 2 titelkandidaten tegenover elkaar en is het toch wel een interessante pot al kunnen er na deze pot zeker nog geen conclussies getrokken worden. Kunnen de nieuwelingen bij PSV het vertrek van Van Bommel, Prak en Vogel opvangen of valt het niveau flink naar beneden? Staat Ajax met de aankopen Lindenbergh en Rosenberg er vanaf het begin of moet Blind nog bouwen?
Van Feyenoord verwacht ik niet dat ze een bedreiging gaan vormen voor Ajax en PSV, maar wie weet krijgt Erwin Koeman het zaakje aan het voetballen.
Kan AZ wederom meedoen met de top of is er een ander team dat zich bovenin komt melden? En tussen welke teams gaat de degradatiestrijdt?
Na dit verhaaltje krijg ik er alweer helemaal zin in! |
|
|
| raoel |
Dan maar meteen mijn verwachting.
Kampioen: PSV
Vorig jaar zat ik er lelijk naast met Ajax als keuze :) Nu blijf ik mijn cluppie trouw en heb er, onder het vertrek van Van Bommel, Vogel en Park vertrouwen in.
Ajax wordt 2e, Feyenoord 3e.
Daarachter zal het wel weer spannend worden. AZ gaat terugvallen vergeleken met vorig jaar en zal met Heereveen, Twente, Vitesse, en NAC voor de titel "the best of the rest" kunnen gaan knokken.
Ja, ook NAC staat in dat rijtje. Daarvan verwacht ik veel dit seizoen want ze hebben leuke spelers aangetrokken.
Van de clubs Roda JC, FC Utrecht, Willem II, RKC Waalwijk, FC Groningen, NEC kunnen er vast wel 1 of 2 wat verder naar boven kijken.
Degradatie is lastig. Al zou ik normaal Heracles zeggen ben ik daar nu niet zo zeker van. Zij kunnen namelijk wel eens voordeel hebben van hun kunstgras. Ze zijn het gewend en wellicht levert ze dat enkele extra punten op. RBC, Sparta en ADO zullen ook wel weer onderin moeten knokken. |
|
|
| DJ_Siesta |
ik zeg niks meer na vorig jaar, iedereen gokte op ajax... had ook verreweg het beste elftal op het eerste gezicht.
maar toch gok ik dit jaar op ajax, lijkt mij dit jaar een volwassenere ploeg, zeker met lindenbergh er bij, en galasek die ook weer fit is. PSV zal zn nivo van vorig jaar denk ik niet meer halen.
Verder zie ik feyenoord degraderen, hahaha, nee maar die mogen hopen dat ze mee kunnen doen in de subtop.
Verder gaat hveen zoals altijd weer puik seizoen spelen! :)
We will SEE! |
|
|
| basd |
Ik ben een beetje bang dat Van Gaal het GI-GAN-TISCH gaat verknallen in Alkmaar. Ik hoop het niet natuurlijk, maar toch.
PSV wordt weer kampioen, Ajax is te wisselvallig denk ik en Feyenoord wordt weer een net-niet seizoen.
Heracles mag volgend seizoen weer naar Veendam :p |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|