|
|
| Vizay |
När jag satt på bussen hem idag så började jag fundera lite. Många röster hörs fortfarande sägas att festlivet här i sverige är så kasst jämfört med andra länder (t.ex. tyskland, holland osv) men jämför festlivet idag mot för 5 år sedan. Då hade väl tiesto varit här men det var väl ungefär det största som hänt, nu för tiden (spec. under sommaren) så kan man iaf här i sthlm dra ut å klubba iaf en gång i veckan till bra musik. Vet inte hur det ser ut i andra större städer runt om i sverige men jag får känslan av att mängden fester med intressanta artister har ökat markant sen jag dök in i hela edm-genren.
Tycker det skulle va kul å höra andras åsikter om festlivet i sverige idag kontra förr.
Själv tycker jag det är näst intill perfekt nu, det kommer en hel del bra artister hit till sverige å festerna är välfyllda med en entusiastisk publik som vet hur man röjer ett dansgolv (jag förstår varför fler och fler artister söker sig till sverige med spelningar) :) |
|
|
| ScuL |
| det växer stadigt kan man säga |
|
|
| Mats W |
| Jag tycker det är riktigt stabilt utbud faktiskt. Tyvärr har man blivit mer bortskämd också, men det är väl en oundviklig biverkning. |
|
|
| Jeremy H |
Ni bor i Stockholm.. där är utbudet heeeelt annorlunda. Här i Göteborg kommer lite artister då och då, men oftast på riktigt sunkiga klubbar med halvtråkig stämning IMO..
Men på så vis har jag ju iaf inte heller blivit bortskämd direkt ;) |
|
|
| CJ InterCity |
| Håller med första posten - stockholm har blivit ett centrum för EDM aktiviteter. Jag har bara varit med på 1 fest där, men man ser ju hela tiden nya, intressanta grejer dyka upp. Kryssningen i februari var ett bakslag, men se så fort allt gick tillbaka till det normala! det är ett gott tecken :) nu är ju Sverige ett ganska stort land jämfört med de flesta andra länder i Europa, vilket betyder att man i regel måste ta sig långa vägar för att gå på de "riktiga festerna" - men visst finns dom! :cool: |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|