|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by Jeremy H
Ni bor i Stockholm.. där är utbudet heeeelt annorlunda. Här i Göteborg kommer lite artister då och då, men oftast på riktigt sunkiga klubbar med halvtråkig stämning IMO..
Men på så vis har jag ju iaf inte heller blivit bortskämd direkt ;) |
givetvis blir det mer här i huvudstan jämfört med andra orter men det torde ju innebära att det bara är en tidsfråga innan dom andra större städerna hänger på. Malö är ju ett bra exempel, det har ju blivit lite mer centrum för större fester i jämförelse med sthlm som mer är klubbkvällar :) |
|
|
| Jeremy H |
| quote: | Originally posted by Vizay
givetvis blir det mer här i huvudstan jämfört med andra orter men det torde ju innebära att det bara är en tidsfråga innan dom andra större städerna hänger på. Malö är ju ett bra exempel, det har ju blivit lite mer centrum för större fester i jämförelse med sthlm som mer är klubbkvällar :) |
Mjo kanske.. lite house-clubbar och sånt har ju satt igång sen den kommersiella housen slog igenom i Sverige förra sommaren typ :)
Men i Malmö har det väl bara varit Ace Event om jag minns fel? Och nån sån eldsjäl har vi tydligen inte här i Gbg.. bara massa psytrance-tomtar lite här o där :p
Istället för att fortsätta gnälla funderar jag på att dra över till London nån helg o kolla in utelivet där (: |
|
|
| Dj_Irish |
Hehe, jo här i Malmö har vi Ace Events att tacka för mycket. När det gäller trance-relaterade grejer så är det i princip bara en till arangör som gör saker officielt förutom Ace och det är Klubb Honto på KB.
Ibland kör ju även Digital Structures en och annan fest så klart men det är max ett par om året.
Det enda regelbundna vi har är Club AmnesiA I Lund en gång i månaden. All heder till dem som lyckats hålla klubben igång sedan 2001.
Men jag håller med, fest-utbudet i Sverige har ju helt klart ökat överlag de senaste åren. Jag tänker då på "overground" fester. Underground scene har jag rätt dålig koll på nuförtiden men det lilla jag hör verkar vara rätt lovande.
Problemet är dock som redans nämnts våra stora avstånd (i kombination med SJ's tågpriser :whip: ) plus att vi inte är så jävla många per stad.
Tyvärr är det lite svårt att fixa just sådan problem så att vi får nog räkna med ett rätt lågt tak för hur stor "scenen" kan bli den närmsta framtiden. |
|
|
| Hauken |
Storsjöyran, en av Sveriges största festivaler, pågår just nu i Östersund. Man har av 72 artister inte med någon som ens är lite åt EDM hållet. Fan inte ens ngn ful-EDM som e-type eller ngt sådant.
Förutom Andreas Tilliander då som dom utnämt till "technopopkung". Sen kommer ju Darin också.
Jag bojkottar yran för andra året i rad och drar på Dancevalley istället. Men nog fan tycker man att dom borde kunna ta hit någon ok DJ iaf? Seriöst, intresset för EDM i Östersund är väl fan större än för mkt annat av skiten som spelas. Kolla själva, www.storsjoyran.se
Polisen gillar ju inte kulturen som bekant, hur mkt hinder tror ni det utgör för arrangörer på ett ungefär?
Stockholm har ju iaf Mondaybar... Tur det inte är för långt borta iaf... standby går på 300:- med SAS Ösd - Sthlm... 200 med Fly Me (Endast höst, vinter vår). Men det är ju mer än så som kostar givetvis.. :/
Kryssningarna är väl värda det givetvis, men mindre events.. som dessutom kräver hotell... tveksamt? |
|
|
| Smekbar |
[semi-full]
bor man i såne har man absolut inget att klaga över tycker jag iom att här är fester i princip varje helg... iofs aldrig vanliga trance-fester, men det är utomhusfester hela tiden plus en hel del technofester på club deep... känner man inte folket kanske det är segt iofs, men det är ju bara till att hänga på badboll så får man kontakt med alla som är viktigta :) idag är det t.ex. fest under brofästet med en hel massa psytrane :) om två veckor är det typ halv-festival under hela helgen (och jag ska med stor sannolikhet spela lite psy-trance live då)... jag är nöjd med andra ord, men jag är iofs inte nån som gillar att dra på klubbar...
[/semi-full] |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|