|
|
| Jeremy H |
Hey
Min hårddisk har låtit lite konstigt senaste dagarna.. den har klickat till som om den gått i viloläge typ och datorn har frusit till nån sekund..
Nyss så försökte jag gå in på den hårddisken och fick ett meddelande i stil med "Går inte att nå bla bla pga fel i I/O-enhet"..
Har nu kopplat ur den disken och datorn fungerar nu utmärkt.. Är den disken (för övrigt med all musik..) troligen död eller kan det vara något annat? :( Har tyvärr ingen annan burk att prova den i.. Vad tror ni? :( |
|
|
| lacksesepsotygh |
| låter som att den är död, eller så är det fel i kablaget om du har tur. har du provat med någon annan idekabel? jag har också haft en massa problem med glappa strömdelare.. |
|
|
| Cloudburst |
Haft det problemet. Den håller på att dö med största sannolikhet. :(
Jag kunde dock säkerhetskopiera allt med stor möda. Den trilskades och hakade upp sig i kopieringen och beep och knattrade och hade sig. Men det gick tillslut. |
|
|
| lacksesepsotygh |
| skaffa dvd-brännare och ett par hundra tomma dvd-skivor och bränn med jämna mellanrum. verkar vara det enda man kan lita på |
|
|
| Jeremy H |
Bah :(
Kablage-fel vore verkligen underbart.. även om det kanske inte är så troligt... Har tyvärr inget annat här att testa med i huvudtaget..
Har en annan hårddisk jag brukar backupa på, men detta gjorde jag senast i december tyvärr..
Får väl lämna in datorn nånstans på måndag och hoppas på det bästa ;/ |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|