return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 
Probleempje met m'n nieuwe grafische kaart...

Icone
Hey!

Kheb net m'n nieuwe grafische kaart gekocht, een GeForce 6200 (512MB), dit als update van m'n eerdere GeForce FX5200 (128MB).

Kheb meteen ook de nieuwste drivers geïnstalleerd voor deze kaart vanop de nVidia website, en DirectX9.0c opnieuw geïnstalleerd. Ik dacht dat alles dan wel goed zou verlopen.

Probleem is, dat ik geen enkele film meer kan afspelen nu met Windows Media Player 9 (of BS Player e.d.), want dan zit de CPU meteen aan de 100% en kan ik niets anders doen dan ctrl+alt+del en het afzetten. Ook één spel werkt niet optimaal meer, desondanks dat het wel degelijk deze grafische kaart ondersteunt.

EDIT

Mijn broer heeft gisteren een nieuwe grafische kaart gekocht voor onze pc boven, een nVidia GeForce 6600 (met 256MB), ook een upgrade van dezelfde GeForce FX5200 (met 128MB) en deze heeft knak hetzelfde probleem... Ligt er misschien iets aan de 6 series dat ne normale mens ni weet?

Kan iemand me hierbij wat wegwijs helpen? Kheb al eens gekeken op de nVidia en ASUS support, maar niks te vinden...

Bedankt!
Wim
Gladius
ik had onlangs ook wat problemen met m'n gforce (fx5600) drivers bij het installeren van half-life 2. Je moet eens proberen om te downgraden en dus een oudere driver te installeren, misschien dat dat helpt... Bij mij iig wel
CygnusX
quote:
Originally posted by Icone
Ook één spel werkt niet optimaal meer, desondanks dat het wel degelijk deze grafische kaart ondersteunt.

Welk spel en op welke manier werkt het niet optimaal?

Als het probleem enkel bij het afspelen van films ligt, dan moet je de nieuwste ffdshow eens installeren nadat je je codec hebt verwijderd. Ik heb afgelopen week ook van videokaart gewisseld en ik had hetzelfde probleem (met films).
Icone
Gladius:

Ik heb al proberen te downgraden, want dat heb ik al enkele keren moeten doen - ik vind die nVidia drivers een echte pest om eerlijk te zijn. Ik heb lang driver versie 66.93 gehouden, omdat ie voor alles perfect werkte. Maar helaas ondersteunt deze geen GeForce 6 series...

Cygnus:

Ik had onlangs nochtans een nieuwe ffdshow geïnstalleerd, omdat ik problemen had met de *.ogg extensie voor audio.

Het spel waaar het niet bij werkt is 'Boiling Point' (first person adventure game). Het spel laadt het titelscherm volledig, maar loopt vast net voor hij de nVidia video moet afspelen alsook de video's van de makers. Misschien heeft dat dan ook rechstreeks met het vorige probleem te maken?

Kga zeker eens proberen met die ffdshow, alvast erg bedankt voor de hulp tot dusver!
Yimanya
heb je eerst uw oude drivers volledig verwijderd, voor dat je de nieuwe drivers hebt geinstalleerd?

kan zijn dat er conflicten zijn met oude driver.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium