|
|
| Cloudburst |
| quote: | Originally posted by Hauken
Har aldrig lyckats testa någon av de nyare telefonerna med mp3 spelare faktiskt, men är förbannat sugen på att göra det!
Hur står ljudet sig jämfört med dedikerade spelare? Ni som testat lite olika, jämför gärna! Hur är det med batteritiderna? Iaf man lyssnar 1h / dag, hur mycket kräm har man då kvar att ringa med?
Bäh.. "jordens mest välutvecklade"... Kanske navigeringen, skulle säga designen, men efter 3 år på nacken har den fått spö även den;

Sony är ju också världsledande på miniatyrisering :)
Den är tunnare än Zen Micro och nästan lika stor. Och då har du 20 gig i den... inte helt illa :) Ljudet är på audiofil nivå (riktigt bra mao) och den ser riktigt fin ut i borstat aluminium.
Problemet är SonicStage, deras mjukvara. Ogillar man att behöva använda iTunes kommer man hata SonicStage. För det är på allvar den sämsta mjukvara som någonsin skapats! Finns sätt att gå runt för drag n' drop via explorer har jag hört dock (Men inte testat själv..).
Sony's flash spelare har redan gått om Apple i Japan och deras HD5 ökar stadigt. Efter 3 år har iPoden blivit lite väl gammal och är omkörd även i Europa om ett år eller så. |
Ska mycket troligt köpa en Sony NW HD5 snart. Tycker den ser grymt snygg ut och mjukvaran oroar mig inte direkt. Diggar Sony för övrigt dessutom. |
|
|
| Christian Ö. |
Oj nu blir det mycket att läsa, har varit på öland i några dagar.. tack för alla svar!
Btw, kollade lite på NON och såg en som hette "Avant M5", såg väldigt intressant ut; 5gb, liten och line-in!! Något som låter väldigt intressant. Sen att priset ligger på 1490kr är ju inte en nackdel.
Men hur är kvalitén? någon som vet?
Hitta ingen länk till sidan men här är en bild på spelaren Bild |
|
|
| Gate 42 |
^ Kollade på den förrut också när jag var på jakt. Men då var den så ny att ingen hade hunnit testa den än på t.ex. www.prisjakt.nu , sen var den dessutom slut i lager precis när jag ville handla ;)
Kollar man bara på specsen och designen tycker jag att den är en värdig kandidat, men försök hitta någora produktrecensioner innan du bestämmer dig. Vem vet, den kanske har keffaste batteritiden i världshistorien liksom ;)
ps, hittade dessa @ pricerunner http://se.pricerunner.com/sound-and.../351982/reviews
verkar ju vara en helt ok maskin om man läser deras kommentarer, ds |
|
|
| Hauken |
Lita inte för mycket på recensionerna på Pricerunner, dom brukar vara ganska missvisande vad jag erfarat. Man vet ju aldrig vad personen som testat har för förväntningar eller vad dom uppfattar som "bra ljud" t ex.
Du skulle haft en recension från ngn webbsida / tidning som testar mkt mp3 spelare att gå på.
Det står inget om spelarens uteffekt vad jag kan se?
Kan vara värt att slänga lite extra och ta en Zen Micro? Definitivt ett säkrare kort. Fast å andra sidan är det inte långt till en iPod mini från en Zen... och inte långt till en h10 från en mini :D |
|
|
| Christian Ö. |
Nej precis, är väldigt skeptisk men det som talar för den mp3 är line-in funktionen..
Men fick just veta att jag får en mp3 spelare av min faster i födelsedags present, så det hänger mellan I-pod mini 6gb och iRiver H10. H10 har line-in va? tror jag läste det någonstans |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|