return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 
Trance stromen

diddi
Welke stromen bestaan er volgens u in de Trance-scene?

Zijn er stromen die algemeen bekend zijn?

Persoonlijk ken ik maar 3 echte stromen en dan nog:
Uplifting trance, hardtrance en Progressive. Wat met techtrance of Emotion trance. En dan komt daar nog eens Vocal trance tussen... :p

Na deze opsomming kom ik tot het besluit dat ik veel Trance platen niet kan plaatsen. Wat is bv Junky XL - Dirty Sticky Floor?

Maar bij progressive zet ik toch een vragteken. Het wordt meestal in 1 adem met trance vermeld, maar is dit geen aparte muziekstroom? (Hopelijk gaat hier niet weer iemand een stamboom van de elektronische muziek opsommen :rolleyes: )

Discuss plz... :toothless
Real
Urgh hokjes :nervous:
diddi
quote:
Originally posted by Real
Urgh hokjes :nervous:

Grosse modo hè, moet niet perse in enge hokjes...

Wees creatief... laat horen welk genre (gevoel) je op bepaalde trance nummers zet.
Real
Alé dan. :)

Voor mij:
Progressive Trance: kokosnootdrankje in de hand en relaxen
Markus Schulz pres Elevation - Clear Blue , Alucard presents The 49th Line - Blue On Blue (Hydroid's Dream Mix) :crazy:

Melodic Trance: gewoonweg genieten, punt
Dreas pres Havannah - Havannah , Fred Baker vs Nyram - Confirmation

Uplifting Trance: handjes in de lucht, zweven, springen, vanalles
Kindred Spirits - Plus Ultra :toothless , Tiesto - Suburban Train

Techtrance: alles geveuh :toothless
Mojado - El Toro , Sandler - Chemistry

Hardtrance: Buh, volg ik totaal niet meer. Da klinkt nogal platjes de laatste tijd imo.

Vocal Trance vind ik geen apart genre, gewoon een trance-track met een vocaltje erover :)

Ik maak meestal enkel een onderscheid tussen progressive trance/andere trance. Maar zelfs dat zou ik beter niet doen, 't is allemaal EDM. :crazy:
diddi
voor mij een emotion trance tunetje is Airwave vs Rising Star - SunSpot.

gReetz

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium