|
|
| Antony |
| quote: | Originally posted by BZRK
Lol, Anjuna addict :D |
ik ook zenne. |
|
|
| Remofski |
| Geheel terecht, Antony. ;) |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Remofski
Geheel terecht, Antony. ;) |
ik moet eerlijk zeggen dat ik in uw lijstje ook niet direct veel TOTY potentieel zie :p. Een tracks als "Jonas Steur Featuring Jennifer Rene - Fall To Pieces" vind ik bijvoorbeeld ronduit slecht. Maar ja, smaken verschillen hé :) |
|
|
| Remofski |
Ik vind dat deze site veel te veel naar cynische progressive en naar gewoonweg slechte zijvertakkingen van elektronische muziek is geëvolueerd. Soms lijkt het net alsof het een schande is om nog naar uplifting, euforische trance te luisteren i.p.v. de meer duistere, underground varianten.
Sinds die elitaire Sasha de dood van trance heeft aangekondigd en er zielige derivaten van zijn gemaakt zoals techtrance en Nu Trance om het genre nog wat te reanimeren, is het gwn volledig de verkeerde kant opgegaan. Kwantiteit en een gebrek aan melodie lijken voor te gaan op goeie melodieuze, opbouwende kwaliteit. Sinds wnn is het minimaliseren van muziek (zoals bij minimal en minimal trance dus bv.) een deugd geworden?
Volgens mij luistert de helft van de users hier nog liever naar techno dan naar het beste genre dat ooit gemaakt is.
Ik zeg niet dat mijn lijstje alleenzaligmakend is, maar zelfs zo'n Jonas Steur - hoe commercieel die ook mag zijn - is nog beter dan het gros van de rommel die in het officiële lijstje stond. Ik zou dat gewoonweg geen trance meer noemen.
Gwn ff mijn 2 cents. :) |
|
|
| Config |
Persoonlijk vond ik dat lijstje zo slecht nog niet hoor.. er zaten heel wat tracks bij die dit jaar enorm veel gedraaid zijn door de bekende jocks en die dat naar mijn mening ook wel verdiend hebben.
Waar haal je dat van die cynische progressive vandaan trouwens? In die lijst heb ik er alleszins toch geen aangetroffen. Ik vind dan ook niet dat ge gelijk hebt als ge zegt dat deze site hier naar zo'n genre overhelt.
En waarom staan er weinig uplifters in dat lijstje? Omdat er gewoon te weinig bekende goeie uplifting tracks waren dit jaar. Zelfs wanneer je de uplifting die we nu hebben en horen vergelijkt met uplifting trance 3 jaar geleden dan hoor je het verschil overduidelijk. Die top uplifters die we vorig jaar kenden zouden een paar jaar ervoor gewoon aanzien zijn als goeie platen, maar niet als topnummers. Er wordt trouwens zeker nog altijd goeie trance gemaakt, maar de beste tranceplaten die ik gehoord heb vorig jaar hebben weinig tot geen airplay gekregen, op enkele uitzonderingen na natuurlijk (Fly away rmx). Het is ook niet zo dat iedereen hier een afkeer van trance heeft of gekregen heeft. De eerste reden waarom we hier x tijd geleden inschreven is net door het feit dat we trance enorm graag hoorden. En ik ben er zeker van dat 90% van de leden hier nog altijd graag trance hoort. Alleen moet het goeie trance zijn natuurlijk. Persoonlijk kan ik misschien veel posts maken over goeie 'progressive' tracks, maar dat wil niet zeggen dat ik trance achter mij gelaten heb, ik luister dagelijks nog tientallen trance nummers.. maar die zijn dan wel niet allemaal zo recent meer.. Ik hoor liever iets simpeler opgebouwde platen met veel gevoel in dan om het overdreven te zeggen een tranceplaat met tientallen layers die dat echte gevoel mist. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|