return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 17 
Vakantieeeeeeeeeeeeeeee-JOB :(

Dj LPG
quote:
Originally posted by Kaidreas
ik krijg gewoon het schijt van jobstudenten die nen hoop meer verdienen per uur, voor een job waarbij ze eigenlijk geen reet moeten uitvoeren.

Dat we geen werk hebben is niet onze fout, maar de fout van de instelling die ons tewerk stelt... Ik wil gerust werken voor mijn geld, maar als ik het nu eenmaal zonder werken ook kan krijgen... Wat zou jij dan doen?;)
En de collega's zij meestal blij dat er iemand is die zo rotte erkjes voor hun kan opknappen, of dat er toch nog iemand is die bijspringt als de collega's op verlof zijn.
Als laatste punt wil ik toch maar even zeggen dat die "vaste collega's" zoals je ze noemt eigelijk een pak meer verdienen, maar het verschil is dat een jobstudent geen belastingen moet betalen en daardoor lijkt het alsof wij meer verdienen. Ik ben dan ook nog geen enkele vaste collega tegen gekomen die een probleem had met de som die ik kreeg:)
djcresto
quote:
wete ge moet dat nu niet persoonlijk nemen e. maar ik krijg gewoon het schijt van jobstudenten die nen hoop meer verdienen per uur, voor een job waarbij ze eigenlijk geen reet moeten uitvoeren. niet dat ik jullie dat niet gun. maar dat werkt volgens mij serieus demotiverend tegenover de andere "vaste" collega's

Toen ik vakantiewerk deed heb ik toch veel "vaste werknemers" gezien die een pak minder werkten dan de jobstudenten. In sommige gevallen wordt daar wel van geprofiteerd.
Ik denk dat ik op men vakantiewerk tussen de 50000 en 67000 ofzo verdiende. Komt een pak bij als ge ouder wordt, en ploegenarbeid is ook goe voor de financies.
Lady_LizzY
quote:
Originally posted by Dj LPG
Als laatste punt wil ik toch maar even zeggen dat die "vaste collega's" zoals je ze noemt eigelijk een pak meer verdienen, maar het verschil is dat een jobstudent geen belastingen moet betalen en daardoor lijkt het alsof wij meer verdienen. Ik ben dan ook nog geen enkele vaste collega tegen gekomen die een probleem had met de som die ik kreeg:)

Bruto krijgt ge meestal het loon van ne starter,
(dus van mensen zoals mij met weinig werkervaring)
maar daar gaat bij ons ongeveer 1/3 van af aan belastingen,
bij jobstudenten bijna niets, dus tel maar uit... :rolleyes:

Maar jullie werken dan ook 1 maandje per jaar, wij 12.
Dus profiteren van die handel zou ik zeggen :p
X-Tune
quote:
Originally posted by Phortastic
Tis goedkoper voor de baas, en voordeliger voor de student :)
en no offence maar als collega's daar ni tegen kunnen, dikke schijt aan... dan moeten die collega's ook maar blijven studeren :)

Dat is kinderpraat.
Jasperovitsj
quote:
^hahahahahaha ja als ge jobstudenten moet laten werken, dan zal er nie veel gebeuren peinsk :D

Das ook niks persoonlijk, maar van zo'n attitude krijg ik het ook zenne :)
Precies of student zijn betekent per definitie dat ge ni kunt werken en een dikke miet zijt, en dat ge ook navenant behandeld moet worden. Echt jong, hoe vies ik soms op interim-jobs bekeken werd toen ik zei dat ik universiteit deed. Precies of ik was een rijkeluiskindje dat ni kon werken omdat ik anders m'n nageltjes zou scheuren. Als ge dan een hele dag probleemloos meedraait zwijgen ze natuurlijk wel. :rolleyes:
Of een quote van m'n baas op het Zomerfestival: "Hier gaan jullie studentjes eindelijk is leren wat écht werken is". Ik deed op die moment wel horecawerk met dagen van 12 tot 14 uur lang, en een pak zwaarder dan een paar uurkes pinten tappen en tafelkes zetten :o
Die hele attitude tegenover jobstudenten zou is mogen veranderen, want dat neemt vaak gewoon de vorm van een self-fulfilling prophecy aan...

En jobstudenten dienen inderdaad vaak om de smerige of vervelende jobkes op te knappen, dus ik denk echt niet dat andere werknemers moeten klagen dat ze wat minder verdienen. Ik kan wel snappen dat het demotiverend kan zijn, maar volledig oneerlijk lijkt het mij nu ook weer niet, uiteindelijk is het voor jobstudenten later ook gewoon afdragen zoals iedereen...

Dit gezegd zijnde hoop ik dit jaar weer op een paar dagen werk bij Van Den Borre! Tis wel vroeg beginnen (7u30), maar ge zijt vroeg klaar, en tis echt wel fijn werk: huishoudtoestellen en dergelijke leveren over gans het land. Dus ge zijt ni constant aan het werk, het werk dat ge doet is best wel aangenaam (en goed voor de fysiek ook, wasmachines van 100 kg 2 verdiepingen de trap op dragen :nervous: ), n de verdienste is echt wel goed!

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium