|
|
| Giesber |
| quote: | | Originally posted by Jasperovitsj En kvind het daarom ook overdreven dan om dopinggebruikers als zondaars en verraders te bestempelen, ze zijn gewoon net één stapke te ver gegaan. Dan lijkt er gewoon zo'n hele grote grens en afstand te zijn tussen "zij die wel pakken" en "zij die niet pakken", maar volgens mij is die grens in werkelijkheid echt ni zo groot... |
Sorry, maar dat vind ik flauwe zever. Er staat in de reglementen da ge geen EPO moogt pakken dus moet iedereen zich daar maar aan houden. Als iemand 10 seconden voor de rest vertrekt, zegt gij dan ook "oh die is gewoon maar een stapke tever gegaan, laat maar rijden". 10 seconden is namelijk ook niks op 250 km.
Regels zijn er om nageleefd te worden en er is een duidelijke lijst van verboden producten. Dan moeten ze daar ook vanaf blijven. Vind dan van mijn part een nieuw soort doping uit, da's tenminste nog reglementair. Maar als ge gepakt wordt op een verboden product moet ge niet zagen. |
|
|
| Jasperovitsj |
| Wat ik dus bedoelde: de classificatie van producten in "toegelaten" en "verboden" is gewoon in grote mate arbitrair. En hoewel een product misschien wel toegelaten is, heeft het bijna hetzelfde effect als EPO. Daarom wil ik gewoon zeggen dat er niet zo'n grote tegenstellingen moeten gemaakt worden tussen "clean" en "niet-clean", want dan creëert ge een veel te groot stigma voor de schuldigen, terwijl er nog evengoed renners rondrijden die wel als clean beschouwd worden, maar die evengoed allerlei middeltjes nemen. Alleen net niet diegene die verboden zijn. Dus ik praat de dopingpakkers zeker ni goed, maar om ze volledig met de grond gelijk te maken en de rest die niet gepakt is als "engeltjes" te beschrijven, dat gaat te ver vind ik :) |
|
|
| Giesber |
Tja er moet ergens een grens getrokken worden natuurlijk. Ze zullen inderdaad allemaal wel iets prestatiebevonderend pakken, maar diegene die iets pakken dat verboden is zijn al zeker geen engeltjes.
En diegene die dan ook dubieuze middeltjes pakken die wel toegelaten zijn, hebben minder voordeel dan de EPO mannen. Het komt er eigenlijk op neer dat de strijd nog altijd even eerlijk is als iedereen legale middelen gebruikt (de genieën die een nieuw middel uitvinden even buiten beschouwing gelaten). |
|
|
| CygnusX |
| quote: | Lance Armstrong wil terugkeren in het peloton en volgend jaar voor de achtste keer op rij de Ronde Van Frankrijk winnen. De Amerikaan is momenteel al volop aan het trainen om die spectaculaire terugkeer glans te geven.
Ploegleider Johan Bruyneel bevestigt dat Armstrong weer dagelijks op de fiets zit. "Lance gaat in december mee op stage met de ploeg."
Armstrong treedt binnenkort ook in het huwelijk met Sheryl Crow. |
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!  |
|
|
| Jasperovitsj |
| Pff, das inderdaad redelijk voos, waarom kon hij nu ni gewoon in schoonheid eindigen? Enfin, der Jan zal gelukkig zijn dan, nu krijgt hij nog een extra kans om Lance te proberen te bedreigen voor hij zelf stopt. Langs de andere kant, Ullrich stopt in 2007, dus is de Tour volgend jaar z'n laatste waarschijnlijk. En als Lance dan toch terug meedoet ontgaat hem misschien een laatste kans op een bijna zekere Tourzege :) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|