return to tranceaddict
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 
Gåshud...

zoric
CJ: Du är inte ensam om att få rysningar av dessa låtar. När jag lyssnar på Corderoy - Sweetest Dreams [Ferry Corsten Remix] så får jag rysningar så fort jag hör att de där rösterna i början av låten. Breaket är fantastiskt och det får mig att rysa till ännu mer. Efter breaket byggs låten upp och kommer fram mer upplyftande. Det är då jag hör den fantastiska basen blandad med melodin och de otroligt vackra stringarna. Sedan har vi breaket igen och då byggs låten upp än en gång och får en enormt vacker basmelodi samtidigt som stringarna fortsätter att lyfta låten. Till slut är den så upplyftande att alla hårtstrån höjer sig.

Jag gillar även Corderoy - Deeper [Dub Mix]: Ännu en fantastisk kreation av Corderoy. Jag älskar de!

Masters & Nickson Feat. Justine Suissa - 5th Dimension [Out There] är riktigt härlig. Den börjar rätt lugnt med ett fint beat som följer med hela vägen, Sedan börjar den lyfta upp sig självt och man hör Justine's vackra röst. Samtidigt som låten är uplyftande så sjunger Justine i samma takt, Jag får gåshud! Rösten är gudomlig!

Andra låtar som jag får gåshud av:

Moonman/Ferry Corsten - Galaxia [Solar Stone Remix/2005
Witness of Wonder - Emotions In Motion [The Thrillseekers Remix]
System F Vs. Armin van Buuren - From The Hear
Mike Shiver - Feelings [Instrumental Remix]
Solid Sessions - Janeiro [Armin van Buuren Remix]
Riva - Time Is The Healer [Armin van Buuren Dub]
Tektonik - Shine [DBA Remix]
Solar Stone - Seven Cities [Solar Stone's Atlantis Remix]
Gouryella - Ligaya/Tenshi/Walhalla
Mirco de Govia - Voller Sterne [Super8 Remix]
Lexicon 4 - Reach Me
keddo
Jag får knappt gåshund av musik längre. Mest beror det väll iof på att jag inte klarar av trance längre, och istället har börjat söka mig till techno / house. Kan dock få gåshund av en och en annan låt med grymt mkt driv i ibland t.ex. något från thomas krome eller chris liebing.
chjo
Fictivision vs. C-Quence - Symbols (Mesh Remix)

Fortfarande så sjukt skön, goosbumps
staz
Gåshud,, hahah e ni fåglar hela bunten eller.

jag får ormskinn av bumbibjörnlåten däremot.

skoj åsido så får jag shivers (som armin kallar det :p) av alla låtar jag tycker om med känsloladdade/melodiska breaks och slingor, inte alltid såklart, det händer då och då bara, när man är i rätt sinnesstämning och på rätt humör.
beaversweede
en riktig klassiker som alltid ger mig dubbla lager gåshud är

Chicane feat. Maire Brennan - Saltwater(The Thrillseekers Club Mix)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden