|
|
| diddi |
Beste BETA's,
gevoelig onderwerpje:
Wat vinden jullie van de kwaliteit van de gereleasde trax in België? Persoonlijk vind ik de trance in Nederland van een hoger niveau dan in België (buiten M.I.K.E, Airwave, Deruyter etc gerekend die wel een hoog niveau halen). Ook het aantal kwaliteitsreleases in Nederland ligt imo hoger dan in België (zie release van AvB, Ferry Corsten, Tiesto, Marco V,...).
De meeste Belgische releases klinken nog steeds (imo) een stuk als enkele jaren geleden : harde baslijn en weinig gevoel voor melodie terwijl Trance in België toch nog steeds geapprecieerd wordt. Nederlandse trance is meer gesofiticeerd, meer over nagedacht, meer tijd ingestoken,... Ofwel luister ik te veel naar Nederlandse dj's... en te commerciële cd's waar alleen de bekende dj's hun ding doen.
Ik spreek hier alleen van Trance. Ik ben niet een die-hard trance-freak die alles volgt, maar dit gevoel heb ik momenteel. Heb jij hetzelfde gevoel of heb je er een ander gedacht over? Feel free to discuss...
gReetz |
|
|
| Hydra |
Voor mij staat Holland qua producties ver bovenaan de lijst. Maar ik vind dat er in België uitstekend materiaal geproduceerd wordt, zeker als je vergelijkt met andere landen dan holland.
Ohja, vergeet Fred baker zijn producties niet! |
|
|
| Jasperovitsj |
Nederland heeft altijd al een beetje een "house" cultuur gehad denk ik, en ze staan daar ook veel meer open voor alle genres die onder house vallen (Kijk maar naar die mega-bedrijven als ID&T bijvoorbeeld.). Enfin, ze staan er veel meer voor open dan belgie in ieder geval. Daarom waarschijnlijk dat het in Nederland als artiest makkelijker is om te beginnen met producen en om je producten ook aan de man te brengen. En hoe meer producties en producers een kans krijgen, hoe groter de kans dat er goeie producties tussenzitten :)
In belgie lijkt het gewoon moeilijker om als kleine artiest je tracks aan firma's kwijt te geraken, terwijl er in nederland hopen platenmaatschappijen zijn maar al te graag nieuwe producers ontdekken. Allé, ik bedoel maar: waar kan je in belgie als producer met een nieuwe track terecht? Banshee, NEWS, wat nog? In nederland zijn er echt veel meer labels die zich ook veel duidelijke profileren. Dus ik denk dat het niet echt zo veel te maken heeft met talent, maar eerder door de aanwezige house-cultuur (zowel de platenmaatschappijen als het publiek) die producers kansen en mogelijkheden geeft. Er heerst hier in belgie bijvoorbeeld ook een te conservatieve en weinig vooruitstrevende mentaliteit denk ik. Maatschappijen tekenen alleen de dingen die zeker gaan scoren, en dat zijn meestal de zwakke afkooksels van andere producties. Terwijl ze weinig geneigd zijn om wat vooruitstrevende trance tekenen, omdat het in belgie nu eenmaal hel moeilijk is om een goeie tranceplaat winstgevend te maken. terwijl dat in nederland niet echt het geval is, het publiek staat daar ook meer voor open... |
|
|
| djcresto |
| ooit lang geleden hoorden wij bij de pioneers als het op electronische muziek aankwam, ooit... |
|
|
| Push2005 |
| Het ligt voor een stuk aan onze belgenmentaliteit denk ik. Ok, belgië is wel klein en kan dus niet superveel goede producers hebben, maar Duitsland en Nederland scoren op "Dance-vlak" toch wel veel beter dan België. En wat Jasper zegt is waar, de house-cultuur is daar veel meer geïntegreerd dan hier. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|