return to tranceaddict
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 
België - Holland

Jasperovitsj
Bwah, kben daar ni zo in thuis natuurlijk, maar zoals ik al zei:

Wally's Groove World en sublabels (Mayaku enzo)
Hi-Phen, dat nieuwe label van Geoffroy

En bij NEWS zitten toch ook enkele housey sublabels dacht ik?
Icone
Sinds de ondergang van de eerste - de nieuwe trekt op nieveel vind ik - Bonzai Records komt er helemaal ni veel meer van terecht. Ik denk dat België ook serieus wat nieuw trance talent tekort komt. Of toch alleszins die het serieus willen aanpakken.

Trance (en misschien de hele house-scene) wordt nog altijd ni au-serieux genomen voor wat het is naar mijn mening, toch ook vaak als ge de mensen hun reacties bekijkt als ge erover begint. Ze zijn allemaal ongelofelijk narrow-minded als het op muziek aankomt hier... Ne rock-fanaat in België vind bvb u heel narrow-minded als ge 'alleen' maar naar trance luistert (en u ni openstelt voor andere genres), maar owee als ge dan tegen hem iets zegt dat hij alleen maar naar rock luistert ze :)

Bonzai Records zoals ie nu is zal toch BERESTERK hun best moeten doen om wat betere tracks te releasen die wat meer 'scoren' bij het grotere publiek, zoals ze dat gewoon waren van tevoren en niet voornamelijk steeds weer naar hun in-huis artiesten kijken, of (naar mijn mening) flauwe afkooksels van tracks releasen.

In Holland daarentegen valt het nieuwe producers rapen met hopen, ik denk dat ze net zoals in Engeland en the States nu wel bijna in elke straat ene hebben wonen (bij manier van spreken). Labels zijn er ook alomtegenwoordig; Armada, Somatic Sense, ID&T, noem maar op.

Kortom:
België is echt zielig... :(
Holland is top! ;)
Jasperovitsj
quote:
Originally posted by Icone
Ik denk dat België ook serieus wat nieuw trance talent tekort komt. Of toch alleszins die het serieus willen aanpakken.

Das een vicieuze cirkel hé...

Talent krijgt geen kans of motivatie om het deftig en serieus aan te pakken, waardoor de scene nog meer stagneert, waardoor de jongeren nog minder geneigd zijn om hun kans te wagen, waardoor de scene nog armer wordt,...

En idd, Banshee doet het imo ook niet meer echt zo goed. Ze hebben het potentieel, maar hun reclame en promotie trekt imo op geen kloten.
Pheatus
Ik vraag me toch iets af. Zou het zo moeilijk zijn om zelf een label te starten? Kbedoel, er zitten hier genoeg mensen met voldoende kennis op allerlei vlakken. En we willen allemaal maar 1 ding: meer creativiteit op de Belgische muziek markt! Waarom dan zelf niet eens iets starten!? We zouden kunnen beginnen met enkel digitale releases (wat imo kosten wat drukt).
Volgens mij hebben we potentieel ;)

ps: mijn ondernemerschap nam weer de bovenhand, sry :rolleyes:
Jasperovitsj
Digitaal is imo geen goed idee in Belgie, toch zeker niet voor een label dat wat rendabele releases wil uitbrengen. Vinyl overheerst echt nog enorm hard, zeker bij de home-DJ's. Grote DJ's kan je tegenwoordig probleemloos een mp3'tje opsturen, maar volgens mij is een digital-only release totaal niet winstgevend op de Belgische of Benelux markt. Verlieslatend nu waarschijnlijk ook weer niet, maar als beginnend label moet je toch wel wat winst maken om uit te kunnen breiden, niet?

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium