|
|
| Wildfir3 |
Ik ga vanaf augustus ook samenwonen op een appartementje met mijn vriendin :)
Hetgeen ge vooral voor moet oppassen is de financiële kant van de zaak... ge moet zien dat ge het kunt betalen.
Voor de rest, al die praktische dingen zijn allemaal heel erg gemakkelijk, en die kunt ge binnen de twee weken (was insteken is zo moelijk ni (gewoon weten welke stand van 't wasmasjien), strijken is wa oefenen, koken is ook ni moeilijk,...)...
Nuja, financieel gezien wordt het voor mij vrij zwaar (ik studeer nog), maar met vakantiejob en weekendwerk komt ge der wel... Sparen is natuurlijk uit den boze, maar ge moet er iets voor over hebben.
Anyway, qua meubels enzo kunt ge meestal ook wel in uw omgeving terecht hé, als ge nog ni direct zotte kosten wilt doen... Iedereen heeft wel een familielid die van een nog-vrij-mooi meubelstuk vanaf wilt. Ik geloof da wij ons nog enkel keukenstoelen moeten gaan kopen voor ons appartement, al de rest is via via gekregen (das wel 't handige aan een grote familie :)). |
|
|
| Nyah |
| quote: | Originally posted by djcresto
Wasmachien en droogkast zouden één van de eerste dingen zijn die ik moet hebben. Ze hebben mij er al op gewezen dat ik thuis nie met mijne was moet afkomen :o
Tis veel wikken en wegen. Als ge alles inricht zoals ge het echt wilt zal het veel geld kosten. Ge kunt natuurlijk ook alles in den ikea gaan halen. Nekeer een budget opmaken zie :D |
Ik kijk er naar uit om alleen te wonen (allez, met tom, maar ik bedoel: ni meer thuis ;)), alhoewel ik thuis niets te klagen heb, integendeel. Moet thuis af en toe eens afwassen , maar dat is het dan ook. Mijn ma doet mijn was en strijk, kookt altijd, poetst men kamer, enz. Maar toch ben ik er klaar voor om alleen te wonen. Ik heb altijd op kot gewild, maar mocht dat nooit. Ik heb nu wel beetje chance gehad dat ik werk gevonden heb in Wilrijk, dus ik heb er alle voordeel bij om bij Tom te gaan wonen: iedere dag bij mijn schattie zijn en ook nog eens 5km van men werk. :) Kan zowaar met de fiets naart werk :eek: (sure.. :p)
Wordt wel aanpassen natuurlijk, want
1. weet begot niet hoe ge een wasmachine gebruikt enz, maar ja, daar dient een handleiding voor he ;)
2. strijken enz, ook nog nooit gedaan, buiten wat zakdoeken, maar als dat meetelt als ervaring, weet ik ni zo :p
3. koken... mmh, ben dus echt geen keukenprinsesje...:o kan moeilijk op 3 dingen tegelijk letten (alhoewel ze over vrouwen toch altijd beweren dat zij dat kunnen, maar dan zal ik wel een uitzondering zijn :p)=> als ik dus pasta met spekjes maak heb ik 3 ketels nodig en dan krijg ik t al warm, omdat er meestal wel iets fout loopt: ofwel kookt de saus over, ofwel bakken de spekjes aan... nou goed, ik heb ook wreed weinig ervaring met koken, dus t zal wel beteren naarmate ik het meer doe. Ik ben sowieso van plan om kooklessen te volgen, want anders zal t altijd dezelfde eenvoudige kost worden.
Ik heb veel dromen voor later: wil later een eigen huis met een redelijk grote tuin enz, ik hoop dat t zal lukken, maar ben ook wel realistisch genoeg om te beseffen dat dat handenvol geld kost en t misschien ni zal lukken. Maar ik zal als ik ga werken toch mijn best doen om wat te sparen. De eerste maanden van mijn werk zal ik prob niets sparen (zo realistisch ben ik dan ook wel weer ;)), want er moeten nog genoeg dingen gekocht worden: wasmachine, droogkast, diepvries, strijkijzer, strijkplank, en misschien nog wat keukendingetjes. |
|
|
| Jasperovitsj |
| Damn, de mannen hier zijn huiselijker dan de meeste vrouwen :p |
|
|
| Nyah |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Damn, de mannen hier zijn huiselijker dan de meeste vrouwen :p |

excellent ... :D :p |
|
|
| Xilver |
| quote: | Originally posted by Nyah

excellent ... :D :p |
;) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|