return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 [49] 50 51 52 53 
alleen wonen

domineesje
Er zijn hier toch een paar die alleen (of gaan) wonen, welk startsom hadden jullie in gedachte... om die stap te zetten?
Devilex
Ik zou alleszinds niet van plan zijn om wanneer ik dit jaar afstudeer en ga werken direct een appartement te gaan huren. Liever nog 2 jaartjes thuis wonen, wat sparen en ondertussen uitkijken hoe ik er voor sta om een lening te kunnen verkrijgen.

Ik ken mensen die al 20 jaar huren, met dat bedrag kunt ge al een deftig huis kopen imho.
Jasperovitsj
quote:
Originally posted by domineesje
Er zijn hier toch een paar die alleen (of gaan) wonen, welk startsom hadden jullie in gedachte... om die stap te zetten?

Als je het alleen moet doen, ten eerste al:

1500€ voor de huurwaarborg
500€ voor de eerste maand huur

En dan hangt het er natuurlijk af wat je allemaal moet kopen qua meubels, toestellen, servies en dergelijke. En ook hoeveel comfort je verwacht natuurlijk ;) Dus iets concreter graag :)
domineesje
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Als je het alleen moet doen, ten eerste al:

1500€ voor de huurwaarborg
500€ voor de eerste maand huur

En dan hangt het er natuurlijk af wat je allemaal moet kopen qua meubels, toestellen, servies en dergelijke. En ook hoeveel comfort je verwacht natuurlijk ;) Dus iets concreter graag :)

Heb zo beetje mijn rekening gemaakt, en kom op ongeveer rond de 5000€ uit... en huishuur rond 400€ maar heb al mooiere dingens gezien die net geen 500€ zijn.

'k Moet alles aankopen, behalve wat in de kasten ligt ;),dat ligt hier al zo goed al dubbel, dus kan met dat starten

wat ik in gedachten had is toch comfortabel :)
Jasperovitsj
Euhm, gaat gij zelf alleen wonen?

/confused

Anyway, ge zijt al snel een hoop geld kwijt aan meubels hoor, zelfs al shop je alles bij Ikea. Een slaapkamer kost je zeker 500€ (bed, lattenbodem, matras, kleerkast, nachtkastje), een tafel en stoelen kost ook al snel 500€, en voor een zetel ben je ook zeker minstens 500€ kwijt. En dan heb je alles nog low budget en aan minimal quality gekocht. Veel meubelzaken verkopen wel zogenaamde "starterspaketten", waar je voor 2500€ een hele slaapkamer, eetkamer en nog wat andere dingen (vooral huishoudtoestellen) krijgt. Dat lijkt me ook altijd een verstandige optie, zij het misschien niet op lange termijn aangezien ik geen idee heb van de kwaliteit van die spullen.

Ik denk in ieder geval dat 5000€ inderdaad wel het minimumbedrag is om aan zo'n onderneming te beginnen. :)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium