|
|
| Vishnu |
| quote: | Originally posted by djcresto
Die babyboomers zijn nu mss 50 dus belange nog niet dood he. |
Das waar, maar das ook nergens gezegd :)
Den theorie erachter lijkt toch gegrond. |
|
|
| domineesje |
Kelly*
FredNova
Nyah + Xilver (maar dan samen)
Domineesje + Whuke |
|
|
| diddi |
Kelly*
FredNova
Nyah + Xilver (maar dan samen)
Domineesje + Whuke
diddi
Der zijn nog duizenden zaken waarmee je moet rekening houden bij je beslissing kopen of huren.
Wij hebben gekozen om te huren. Mijn vriendin heeft al wel het één en het ander opzij staan en ik kan ook wel gaan aankloppen bij mijn ouders, maar ik wil mijn huisje zelf verdienen. Daarnaast wou ik ook niet kopen met het geld dat mijn vriendinneke bij elkaar heeft gespaard, het moet van 2 kanten komen hè :D .
Ik heb economie gestudeerd en heb ondertussen vast werk gevonden. Lonen liggen in de eerste jaren erg laag (toen ik mijn eerste loonbriefje zag, was dat toch even slikken... zoooo lang studeren en dan dit :p ), dus direct aankloppen bij de bank om een lening aan te gaan gaat gewoonweg niet. Uw loon evolueert naarmate je langer werkt, daardoor kan je ook meer sparen en heb je ook meer inzicht wat de toekomst zal brengen. Met een beetje geluk krijg ik op korte termijn nog een promotie, dus dat zit wel goed. Wij hebben een huurcontract van 3 jaar en ik zou daarna toch al willen uitkijken naar een eigen huisje.
Ik zou zeggen voor degenen die van nul beginnen: probeer in de eerste jaren zo veel mogelijk te werken (zonder je professionele toekomst uit het oog te verliezen) en zo veel mogelijk te sparen. Onder werken versta ik een vaste job en misschien ook een bij-jobke. Voor mij persoonlijk is dat niet momenteel nog niet echt doenbaar, want ik heb soms lange dagen en ik kan in se niks (dus zou nog moeten bijstuderen). Maar als je wat kan: van metselen, tot lassen, tot webdesign, waarom zou je dat dan niet doen. Je bent jong, je hebt nog geen kindjes,...
EDIT: ik ga die excel eens bekijken en eventueel ook een een berekening maken. ;) |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by diddi
Ik zou zeggen voor degenen die van nul beginnen: probeer in de eerste jaren zo veel mogelijk te werken (zonder je professionele toekomst uit het oog te verliezen) en zo veel mogelijk te sparen. Onder werken versta ik een vaste job en misschien ook een bij-jobke. Voor mij persoonlijk is dat niet momenteel nog niet echt doenbaar, want ik heb soms lange dagen en ik kan in se niks (dus zou nog moeten bijstuderen). Maar als je wat kan: van metselen, tot lassen, tot webdesign, waarom zou je dat dan niet doen. Je bent jong, je hebt nog geen kindjes,... |
Nog meer werken dan 8 uur per dag, goe zot ;) Wat dan met hobby's, vrije tijd en ontspanning ;)
Anyway, wij zullen de komende maanden wel op zoek gaan naar iets om te huren. Hoewel we wel al redelijk wat opzij staan hebben. Maar kan vriendin nie overtuigen om te kopen.
Bedoeling is dan ook wel om te sparen maar mijn levenskwaliteit mag zeker niet onder het sparen leiden vind ik. |
|
|
| diddi |
| quote: | Originally posted by djcresto
Nog meer werken dan 8 uur per dag, goe zot ;) Wat dan met hobby's, vrije tijd en ontspanning ;) |
Ik werk er meestal 9 en soms ook 12...
Ik wou der nog aan toevoegen, moest ik lenen, zou ik dat op 15 jaar doen in plaats van op 20 jaar en degressief. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|