|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Achja, gij hebt uw idee erover, gestaafd op het succes van uw ouders. |
Gestaafd op het succes van mijn ouders en zowat elk middenklasse gezin dat ik ken ja...
Mensen die hun hele leven huren kunnen eventueel wel lomperiken zijn ja; punt uit.
Ik zei het constant al: Huren op KORTE termijn is voor héél veel starters een goed aanknopingspunt; maar het is best dat je er rap vanaf stapt...
En naïviteit; hoort em hier... Ge zijt maar een paar jaar ouder en gij hebt uw stappen ook nog nie int leven gezet. Maar ik ben omgeven door de economisten en hun visie daarover en dies meestal wel genuanceerder dan je zou denken... Denk je dat ik hier uit mijn nek lul voor het plezier ofzo?
En wat dat excelbestand betreft: Die lineaire afbetalingen kloppen wel maar uw kosten zijn zodanig variabel dat ge daar niet eens een gemiddelde van KUNT maken; dus dat model kan nie kloppen. Ook moet je toch weten dat je nu van een harmonische situatie uitgaat; net zoals vele theoretische economische modellen zijn; maar dat de praktijk een hemelsbreed verschil is... Uw excelbestand toont dus alleen maar een eventuele trend aan maar is totaal geen bewijs voor het feit dat direct lenen slechter zou zijn dan huren ;) |
|
|
| Xilver |
| quote: | Originally posted by Push2005
Denk je dat ik hier uit mijn nek lul voor het plezier ofzo? |
 |
|
|
| Bertn |
komkom, vriendjes blijven he;)
Persoonlijk vind ik huren de ideale oplossing op korte termijn: ik zou het niet willen om nu al 20 jaar lang vast te zitten aan een supergrote lening, die ik met de grootste moeite zou kunnen afbetalen...
Daarnaast staat de huizenmarkt op dit moment te hoog om een huis te kopen, binnen een paar jaar verwachten ze een crash/daling van deze prijzen en wordt het wel weer goed te doen.
Jasper, ik snap niet goed waarom je levenslang huren dan bijvoorbeeld niet "onverstandig" vindt... als je uitrekent dat je voor 800 euro per maand een huis huurt, 50 jaar lang, dan zit je aan 20 miljoen kosten (BEF) en heb je uiteindelijk NIKS in handen he...
daartegenover kan je een huis kopen van 15 miljoen BEF, daar 5 miljoen herstellingskosten aan hebben (ik reken hier allemaal met een grote marge he). Als je daar dan een hele tijd in woont heb je na al die jaren nog steeds een huis dat van jou is, en dat je kan verkopen he!
Dan win je toch bij die tweede situatie en is dat toch veel verstandiger dan levenslang huren? Of zijn er dingen die ik over het hoofd zie?;) |
|
|
| Nabistai |
| quote: | Originally posted by Push2005
bla bla bla Ook moet je toch weten dat je nu van een harmonische situatie uitgaatbla bla bla |
Inderdaad, zoals ik al verschillende keren gezegd heb. Als je deze situatie al optimistisch vind (met andere woorden 1050 euro per maand kunnen sparen), dan wens ik je veel geluk om elke maand 1200-1300 euro neer de leggen voor een lening.
Voor mij eindigt deze discussie, ze is toch nutteloos aangezien iedereen denkt de waarheid in pacht te hebben. :)
Btw Bertn, men verwacht absoluut geen crash over een paar jaar, daar zou ik al zeker niet op rekenen. |
|
|
| Bertn |
| verdikke, ik dacht echt dak da al een paar keer gelezen had... |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|