|
|
| Kaidreas |
^ze betalen gewoon niet.:D
mijn moeder werkt op een bank, en heeft met niets anders dan zo'n gasten te maken. maar niet alleen jonge mensen. ook bekende mensen. gewoon niet willen/kunnen betalen.
ik denk dat je gewoon voor jezelf moet uitmaken wat je belangrijk vind in het leven? een gezin stichten: huisje, tuintje, boompje, beesje. of dat geld ergens anders in pompen. |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Denk je nu echt dat het zo simpel is?
Denk hier trouwens ook eens aan: Als je een lening afsluit voor een huis, dan hang je daar 30 jaar aan vast, en wie kan er voorspellen wat er in 30 jaar gebeurt? Zeker als 25-jarige, dan ligt uw leven nog niet eens volledig in de plooi, en wat zou je dan zo'n lening afsluiten die u voor de helft van uw leven vastbindt? Ik wacht dan liever tot ik wat ouder ben (pakweg 30 ofzo), en al wat beter weet wat ik wil doen qua woonplaats, werk, partner, kinderen, enzovoort... |
Idd! Moeilijker dan dat is het niet uit te leggen; je moet alleen de moeite doen :)
Mijn ouders waren afgestudeerd; hadden een jobke met een vrij bescheiden loon en zijn direct beginnen lenen (kdacht 2 of 3 miljoen bef) voor een huis in antwerpen te kopen. Een rijhuis in de Schulstraat, midden int centrum vant stad... Een half krot bijna :p. Ze hebben dat gerenoveerd en na 8 jaar verkocht voor 5 miljoen.
En trouwens, de banken doen niet liever dan u geld geven; da is hun job. Ge hebt een vast inkomen nodig en hupla, daar ist contract. Het enigste waar je mee zit is dat je idd voor 20 jaar vastzit. Maar als je geen RISICO durft nemen in je leven is je leven saai; en kies je idd beter voor huren maar dan verlies je op termijn. Leven is voor mensen met visie...
En nog iets; mn ouders zijn derna naar brugge gekomen om een huis dat dubbel zo duur is te kopen; m'n ma werkte al niet meer voor de kinderen dus we vielen op een inkomen. Na de verkoop van dat eerste huis een klein leningske erbij en een groot huis gekocht. Ons huis is ondertussen al 3 miljoen bef meer waard dan zijn aankoopprijs en het afbetalen duurt nog 8 jaar ofzo. Daarna niets dan winst en feest :p
En vergeet niet: Alles wat je van werken aan je eigen huis doet is een INVESTERING, alles wat met een gehuurd huis gebeurd is een VERLIES. Want na al die jaren na het kopen heb je BEZIT; bij huren op lange termijn bezit je NIETS ;)
En ook nog; het risico pakken moet je durven doen. Je kan ook afkomen dat er iets gebeurd met uw huurbaas (overreden ofzo) en dan sta jij mooi op straat :)
Kopen ftw :p
(edit: voor alle duidelijkheid; mijn ouders hebben geen rijke ouders want bvb menne pa is een boerezoon en kreeg van thuis alleen maar een pak mest mee :p) |
|
|
| domineesje |
| quote: | Originally posted by Kaidreas
^ze betalen gewoon niet.:D
mijn moeder werkt op een bank, en heeft met niets anders dan zo'n gasten te maken. maar niet alleen jonge mensen. ook bekende mensen. gewoon niet willen/kunnen betalen.
ik denk dat je gewoon voor jezelf moet uitmaken wat je belangrijk vind in het leven? een gezin stichten: huisje, tuintje, boompje, beesje. om het geld ergens anders in pompen. |
dan blijven ze toch niet met hun ferme johnnybak verder rondrijden he :p |
|
|
| Kaidreas |
| ^ge zou verschieten hoe lomp ze soms bij een bank zijn (hoe gemakkelijk ze een lening geven, sommige mensen wonen niet eens in belgie of hebben geen belgisch paspoort), en hoelang het duurt voor dat de bank echt achter hun geld gaat vissen.? |
|
|
| domineesje |
| quote: | Originally posted by Kaidreas
^ge zou verschieten hoe lomp ze soms bij een bank zijn (hoe gemakkelijk ze een lening geven, sommige mensen wonen niet eens in belgie of hebben geen belgisch paspoort), en hoelang het duurt voor dat de bank echt achter hun geld gaat vissen.? |
ja maar nu zijt ge wel aan het uitwijken he... (laten we het over 'de belgen' hebben)
en nu terug over alleen woneen etc... |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|