| Meltoz |
| quote: | Originally posted by Zehra
Ik dus binnenkort ook :D |
Gaat ge zeker geen spijt van hebben zene :) en in de provincie Antwerpen kan het ook mooi zijn zene ;) Je kan later nog terugkeren naar het Groene limburg ;) Lots of succes!
Ik heb 6 jaar op kot gezeten en daarna 1 jaar thuis, maar da ging zo goed toch ni meer... Absoluut geen porbleem met m'n ouders, maar miste m'n vrijheid toch wel :( Daarom woon ik sinds september 2005 samen met m'n vriendin in een app. in Heverlee :), zij studeert nog, maar ik zat daarvoor 2 à 3 avonden in de week bij haar op kot, dus dan maar besloten om te gaan samenwonen, was anders te gek.
Is tot nu toe al zeer goed gelukt, buiten een paar ruzies omdat je elkaars slechte kantjes nog meer gaat ontdekken en de irritatie toch wat gaat groeien.
Enfin de financiële kant van de zaak, ik ben de enige met een loon en krijgen ook nog van haar ouders het geld wat ze normaal aan een kot zou geven + geld voor eten, €225 + €120. (Zij gaat in't weekend wel terug naar huis, een afspraak)
Ons app. bestaat uit 2 slaapkamers (grote en kleine), badkamer, berging, keuken, living, WC en nog een garage onder het gebouw. Betalen hiervoor per maand €575 + €75 kosten, dus in totaal maakt dit €645. Lijkt een héél pak, maar je moet wel rekening houden dat je hier in de buurt van Leuven zit en het hier niet zo goedkoop is... :rolleyes:
De kosten voor de inboedel mag je zeker niet onderschatten: Was machine, droogkast, keukengerei, servies, bestek, glazen, Zetels, kasten, tafel en stoelen, bed (best wel een grote kost)... Maandelijkse kosten voor ADSL, kabel, Electriciteit, verzekeringen (Brand/Inboedel/Fam./Auto), onderhoud wagen,... zijn allemaal dingen die je opvoorhand moet voorsparen, zodat je op de moment dat je moet betalen, dit bedrag gewoon van de rekening kan pakken, zonder dat je je zorgen moet maken en zo bouw je dan terug op... Als je dit niet doet, kom je er gegarandeerd niet!!
Koken, afwassen, wassen, strijken, kuisen, wekelijkse inkopen doen... komt er ook allemaal bij, ni gemakkelijk om dit altijd te managen, maar strijken voor tv zoals Jasper al zei, is een perfect oplossing :D We zijn een generatie van de nieuwe mannen denk ik ;) of we proberen gewoon zo goed mogelijk ons best te doen :D
Samenwonen, een zekere aanrader :happy2: |
|
|