|
|
| dj christian |
| Känner mig äntligen fri från såna som armin, tiesto, ferry corsten o rubbet. Istället för apa mig efter dem har jag utvecklat min egen personliga stil bara de senaste månaderna. Har upptäckt den progressiva sidan av trance och house. Jag höll på att dö på att spela den sorts musik som nästan alla andra kör. Dagens helt oinspererade trance med en massa lager o dötrista melodier som typ armin kör funkar inte för mig längre. För mig räcker det enkla och en bit av kreativitet. De som har varit med en viss tid förstår nog mig bättre. Jag höll på att lägga av och sälja hela skiten som kostat mig en hel j*vla del. Många skivor som jag köpt den senaste tiden har fått sätta livet till får jag medge och det skyller jag på grupptrycket. Måste också nämna att det verkligen är svårt och hitta sånt som både är bra och nytt idag. Känner mig tvingad och köpa en massa begagnade skivor men det kanske är värt det? Jag ville bara få ut allt det här ur mig. Tack o hej! |
|
|
| Gate 42 |
| quote: | Originally posted by dj christian
Har upptäckt den progressiva sidan av trance och house. Jag höll på att dö på att spela den sorts musik som nästan alla andra kör. Dagens helt oinspererade trance med en massa lager o dötrista melodier som typ armin kör funkar inte för mig längre. |
Tycker det känns som om fler och fler går över till att lira progressive. Är fan bara Armin som lirar Trance nu för tiden. Så att det vore så "nyskapande" att lira progg, vet jag inte om jag kan hålla med om. ;)
Men kul att du funnit din nya väg inom musiken! |
|
|
| Laszlo |
Välkommen till den mörka sidan (progens underbara värld) ;) Precis samma sak hände med mig för något år sedan...blev urless på trancen, upptäckte technon, housen och har på senare tid precis som många andra även fastnat i progträsket. Därmed är det inte sagt att jag inte kan njuta av trance...ASOT 200 var helt makalöst och det finns mycket som fortfarande håller inom trancen också, men jag skulle mycket hellre åka iväg och se Sasha, Digweed, Zabiela, Sanches, AvH eller någon av de stora prog- och housejockarna framför AvB, Tiësto och grabbarna...
Vad som gjort att proggen slagit så enormt det senaste året har jag dock inte en aning om...någon som har någon teori? |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by Laszlo
Vad som gjort att proggen slagit så enormt det senaste året har jag dock inte en aning om...någon som har någon teori? |
erhm... svaret på den frågan skrev ni väl själva? |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by jofawe
erhm... svaret på den frågan skrev ni väl själva? |
Du menar det att trancen är tråkig och enformig och att den inte utvecklats de senate åren? |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|