|
|
| SteveTranz4ever |
Tar upp ämnet skräck och zombies igen...
En film jag nyligen tankade hem å glodde på gåpr i detta nu på TV2
Evil Dead
En gammal goding från 1981... dom flesta här på forumet var inte ens födda då...
"Tid: 2305 - 0030
Amerikansk skräckfilm från 1981. Fem vänner tillbringar en helg i en isolerad stuga i skogen. När de hittar ett kassettband som de spelar upp, släpps ondskan i skogen lös. Bredbild. I rollerna: Bruce Campbell, Ellen Sandweiss, Betsy Baker. Regi: Sam Raimi. " |
|
|
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Evil Dead
En gammal goding från 1981... dom flesta här på forumet var inte ens födda då...
Amerikansk skräckfilm från 1981. Fem vänner tillbringar en helg i en isolerad stuga i skogen. När de hittar ett kassettband som de spelar upp, släpps ondskan i skogen lös. Bredbild. I rollerna: Bruce Campbell, Ellen Sandweiss, Betsy Baker. Regi: Sam Raimi. " |
Visst, föddes samma år...men sett den har man gjort :)
Både ettan å tvåan, rätt så komisk skräck skulle jag vilja påstå :p |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Evil Dead
tyvärr föddes jag året efter .. Men jag såg filmen igår ändå =) |
|
|
| dbl |
| kollade litegrann på den.. sen orkade jag inte mer.. va så jäkla trött |
|
|
| mjz |
hehe, bruce campbell äger ju, har man inte sett alla 3 evil dead filmerna ska man göra det bums, gärna i sträck... :p
sam raimi, som även gjort spiderman filmerna och en av mina favoriter, the gift, har regisserat och skrivit alla filmerna... inget jävla fusk för att tjäna pengar på namnet, dom döpte inte ens trean till evil dead... ruggigt bra helt oseriös action som inte är ett dugg läskigt... :)
en annan film jag gärna rekommenderar är chasing amy, det är väl i grund och botten en romantisk komedi, men den känns lite mer meningsfull än nån av dom man skulle se hugh grant i... den är också stundtals riktigt rolig, skriven av kevin smith så jay and silent bob förekommer i filmen ungefär som i dogma fast ännu mer som bakgrundsfigurer... en liten inblick i hur komplicerat det är att bli kär i en lesbisk serietecknare, typ... ;) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|