return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: [1] 2 
Rune - Calabria (The Bass Foundation Remix)
View this Thread in Original format
TOR
mijn eerste plaat dit jaar, het werd tijd, hehe

er moeten wel nog een paar dingen aangepast worden.. vooral over het middenste stuk vlak na de build-up ben ik niet tevreden, de overgang naar het hoofdthema verloopt daar nogal moeilijk.. mss moet ik het gewoon weglaten.

maar ik wou eerst ff zien hoe jullie erover denken

zoals altijd bij een remix van me, is dit compleet verschillend van het origineel

Rune - Calabria (The Bass Foundation Remix) -> rechter muisknop, doel opslaan als
Blue Sky 99
Kvind hem lekker klinken maar die melodie klinkt me wel bekend in de oren ... Plaat is overigens Robert Nickson-achtig te omschrijven voor mij :)
DeSpErAtOs-X
qua afmixing kan'k op kot ier nie zegge of't elemaal diep genoeg zit enzu

ma voor de rest klinkt et wel B E E S T I G :D

echt schijfke, lekkere bass , geb't er iet origineel van gemaakt! En jah, komt daar nog es bij da ik ondanks da'k et al platgespeeld ebt, et originele nog altijd een schijf van jewelste blijf vinden!

stuk @ 5.20 is ook eel sjiek trouwens :D

jah, kgan em thuis nog es luisteren ... en if it's okay ... dan draai'k em binnenkort es :D , vindem echt nice :D

*edit* overgang naar't hoofdthema verloopt nog vlotjes eigenlijk ... iets meer probs eb'k met et einde , waar je van die break ineens op de outro overgaat waardoor et inmixe wel nie simpel is vo de volgende plaat als je die laatste break nog ff wilt meepikke voor je inmixt :)

*edit2* na die 'woosh' sound net voor uw lead opkomt(melo opkomt dus e) .. zou'k mss da stemmeke van de originele plaat erin verwerken, wat in't origineel ook net voor de melo komt :)
TOR
ja, ik had graag samples van het origineel gehad, maar zou niet weten waar ik er moet aangeraken :)

maar ik zal dat stuk sowieso wat herwerken..

en de outro is idd mss wat kort, maar ik kon precies niets beters verzinnen.. het nummer had precies al alles gehad wat het moest hebben, hehe..

bedankt voor je reactie :)
Hydra
merci om eraan verder te werken! I like it already:)

Het is vooral dat stukske dat van 3:42 tot 4:00 da'k cool vind. De melodie zelf vind ik iets minder. Persoonlijk zou ik heel de plaat bouwen rond het stukske waar ik het over heb, met een stevigere bas erbij etc, maarja ik ben niet echt goed in zo'n dinges uitleggen, en van producen weet ik helemaal niks. :) Maar ziet er veelbelovend uit!
DeSpErAtOs-X
quote:
Originally posted by TOR
ja, ik had graag samples van het origineel gehad, maar zou niet weten waar ik er moet aangeraken :)

ik kan er anders wel es die vocal uitknippen als'k em er clean uitkrijg tenminste
Icone
Lekker plaatje Kevin, erg leuke strings vind ik! De melodie is ietsje minder mijn stijl, maar toch mooi verzorgd. Echt niets op aan te merken, stevig gedaan! ;)

Greetz,
Wimpie
TOR
quote:
Originally posted by Hydra
Het is vooral dat stukske dat van 3:42 tot 4:00 da'k cool vind. De melodie zelf vind ik iets minder. Persoonlijk zou ik heel de plaat bouwen rond het stukske waar ik het over heb, met een stevigere bas erbij etc, maarja ik ben niet echt goed in zo'n dinges uitleggen, en van producen weet ik helemaal niks. :) Maar ziet er veelbelovend uit!

ja dat was eerst de bedoeling, maar zit met veel percussie-elementen en die zwaardere bass conflicteerde daarmee. heb het dan maar melodieus gehouden..

@ Bunz: hier is een sample van het origineel, je zult het zeker kennen:

calabria original mix

heb hier en daar trouwens wat aanpassingen doorgevoerd in de remix. niets ingrijpends, gewoon wat meer cymbalen en een dikkere woosh om de overgang naar het hoofdthema iets vlotter te maken.
Pheatus
hier moest ik toch vlug effe reply-en! ;)

Lekkere plaat Kevin!
Schitterend hoe je je baseerd op de akkoorden van het origineel, maar toch volledig iets anders in elkaar steekt! Top jong!
Het stuk dat Stijn bedoelde is idd flippeeeeuuhh :eyes:

Kheb eigenlijk weinig tot geen opmerkingen! Lekker stevige track!
En dit nog steeds enkel en alleen met Reason? Bewijst toch echt wel dat het niet de tools zijn die het hem doen maar de skills ;)!

Keep up the good work!

Greetz
Seba
TOR
Reason 1.01 :)

merci om te luisteren!

Pumaz
Ik weet niet wat zeggen maar ik zweer het je dat ik geluisterd heb :toothless
Bertn
best goeie productie, maar ik vind dat de melodie van het origineel iets te versimplificeerd is (is dat een woord?:o )
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement