return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 [29] 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 
Is het niet tijd voor een nieuwe nlta-mix competitie?

Phortje
quote:
Originally posted by raoel
Jury geeft dus altijd een "toelichting" bij een mix.

2 Phortje: wat doe jij?
Mix in elkaar draaien, jureren of doe je niet mee?
Behalve dan eventueel FTP beschikbaar stellen.
Is me namelijk nog niet duidelijk.

Jureren heb ik eigenlijk geen tijd voor en mixen kan ik niet :) Bovendien ben ik diegene die weet welk nummertje bij welke inzending hoort :p
Djeebie
Eindelijk schot in de zaak :) Commentaar van de jury voor elke beluisterde set lijkt me inderdaad wel op z'n plaats. Beoordelen doe je toch tijdens het luisteren en verantwoorden kan dan met een paar regels.

quote:
Originally posted by @win
Ik doe even een voorstel van de punten waarop je de mixen zou kunnen beoordelen

Mix-Technisch
Opbouw/Verhaal
Orginaliteit/Verniewing
Platenkeus

Heb ik ooit mee gewerkt in een andere contest, is reuzehandig cijfers optellen, gemiddelde berekenen, motivatie erbij en voila

Criteria van beoordeling ben ik het bijna helemaal mee eens. Toch even een punt van kritiek. Originaliteit/vernieuwing... Hoe ga je dit beoordelen? Dit is volgens mij een te subjectief criterium. Leg anders uit wat hier precies mee bedoeld wordt. Als het gaat om de originaliteit van de muziek zelf wordt het namelijk te lastig om objectief te beoordelen ;)

En doen we de beoordelingen per onderdeel op een schaal van 1 tot 10? Lijkt me wel het handigst in ieder geval :)
SnuggLe
quote:
Originally posted by Djeebie
Eindelijk schot in de zaak :)

Tsja, als je met zovele mensen bent, heb je altijd besluiteloosheid. Iemand moet gewoon de knoop doorhakken / besluiten ;)
@win
quote:
Originally posted by Djeebie
Eindelijk schot in de zaak :) Commentaar van de jury voor elke beluisterde set lijkt me inderdaad wel op z'n plaats. Beoordelen doe je toch tijdens het luisteren en verantwoorden kan dan met een paar regels.

Criteria van beoordeling ben ik het bijna helemaal mee eens. Toch even een punt van kritiek. Originaliteit/vernieuwing... Hoe ga je dit beoordelen? Dit is volgens mij een te subjectief criterium. Leg anders uit wat hier precies mee bedoeld wordt. Als het gaat om de originaliteit van de muziek zelf wordt het namelijk te lastig om objectief te beoordelen ;)

En doen we de beoordelingen per onderdeel op een schaal van 1 tot 10? Lijkt me wel het handigst in ieder geval :)

Idd op een schaal van 1 tot 10 ja :)

Even over dat punt Originaliteit, je let er gewoon op of mensen plaatjes draaien die niet iedereen al standaard draait. Kijk als je een set kopieert van Armin, Tiesto of Sasha dan scoor je naar mijn idee niet bijzonder hoog. Dat bedoelde ik dus :) Vernieuwende en originele plaatjes in een set darr moet je punten voor geven!
moogwai
quote:
Originally posted by @win
Idd op een schaal van 1 tot 10 ja :)

Even over dat punt Originaliteit, je let er gewoon op of mensen plaatjes draaien die niet iedereen al standaard draait. Kijk als je een set kopieert van Armin, Tiesto of Sasha dan scoor je naar mijn idee niet bijzonder hoog. Dat bedoelde ik dus :) Vernieuwende en originele plaatjes in een set darr moet je punten voor geven!

Ik vind originaliteit niet zo belangrijk. Je hebt hier ook te maken met dj's die meteen alle nieuwe promo's kunnen krijgen/niet alles kunnen kopen, etc. En dan vind ik de kwaliteit van de nummers & opbouw
belangrijker. En niet te vergeten het mixen zelf natuurlijk :)

Ik weet zeker dat ik de meeste platen in een trance set herken, dus dan is deze voor mij persoonlijk niet vernieuwend (ook al vind ik dit niet zo belangrijk), maar voor een ander kan dit wel het geval zijn. Ik vind het te subjectief. Maar in geval van twijfel, zou je dit misschien wel als extra argument kunnen nemen.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland