return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 
Brussel - Halle - Vilvoorde

Mystique
quote:
Originally posted by Lolo
jongens, vergeet ni het verleden...

Wie heeft de taalgrenzen gewild? De Vlamingen, met alle respect. Wie wilt nen splitsing van BHV? De Vlamingen toch! De vlaamse partijen willen een situatie van 30 jaar geleden aanpassen, wat voor de Franstaligen wel mag, maar wel op voorwaarde dat hetgeen dat ze 30 jaar geleden kwijt hebben gespeeld, dat ze da wel terug krijgen dan, wat CD&V en vooral Spirit niet willen. Het ging hier om St- Genesius Rode, Den Peeters en Suikerbuik bull, enz...

Ik heb er niks tegen, zolang België een tweetalig land wordt, waar men even goed voor walen, vlamingen, en duitstaligen mag stemmen.

Onze stemrecht wordt niet gerespecteerd... Wat als je voor nen Louis Michel of nen Didier Reynders wilt stemmen in Antwerpen? Onmogelijk! Een Coveliers of nen Verhofstadt in Luik of Namen? dream on... Vind jij dat normaal??? Ik heb da meegemaakt in Deurne, waar 40% van de mensen voor De winter and co stemt... euh ja, ik moet wel toegeven dat met dat soort vlamingen wil ik zeker nimeer mee hoor. Daarom ben ik ook verhuisd.

Kijk maar naar wat er allemaal gebeurt in Voeren nu... is gewoon schandalig. De Franstaligen die hun stemrecht willen respecteren moeten naar Aubel met nen speciale bus op den dag van de verkiezingen, maar dan worden ze allemaal gezien en gespioneerd door Vlaamse nationalisten die daarna hun leven in Voeren onleefbaar maken. En dat allemaal omdat ze franstalig zijn?? Euh excuseer, maar wie zijn de racisten in dit geval?? Da noem ik persoonlijk ook racisme.

Wij hebben nood niks gevraagd, ni vergeten.

Er zijn nog partijen die zo'n idee verdedigen, een tweetalig België, en we zijn er allemaal van overtuigd dat het kan lukken, maar onze politikaars willen da gewoon ni.

kijk maar eens hier:

www.belgischeunie.be
www.unionbelge.be

De laatste tweetalige in België.

Ik sta er al 2 jaar achter, ik heb eerst bij CDH willen inschrijven maar nu zit ik bij die mensen, omdat ze met een echte programma komen, wat niet het geval is bij de christelijke.

WIJ MOETEN EEN TWEETALIG BELGIE RECLAMEREN DOOR EEN MANIFESTATIE. Als jullie da echt willen, ik kan da zelfs laten weten bij dit partij, maar dan moeten wij lawaai maken. Zijn jullie er echt klaar voor????

L.

Wat hebben de Walen dan toen kwijtgespeeld? :rolleyes:
Bij mijn weten zijn er 30j geleden een paar gemeente vlaams geworden, en een paar waals als compensatie (ergens in west vlaanderen een gemeente).

En voor da stemmen tweetalig in heel belgie.
Ik dacht dat de bedoeling was van verkiezingen dat mensen iemand kunnen kiezen vanuit hun omgeving die dan hun mening voor x jaar verwoord. Dus als gij in antwerpen voor ne waalse kandidaat wilt stemmen, ja dan kunt ge toch even goed het vlaamse alternatief nemen.
Want uiteindelijk gaat bvb Dirupo zich meer bekommeren (als het erop aan komt)op problemen in de walen dan ergens int noorden van belgië.
Xilver
quote:
Originally posted by Nyah
:rolleyes: ik ga wijselijk zwijgen :rolleyes: :p

Ja eveneens, kzal maar zwijgen, want anders ben ik toch maar racist, terwijl ik wel op 'n firma werk met meer dan de helft Franstaligen, waarvan er vele mijn vrienden zijn, terwijl ik veel Marrokaanse en Turkse vrienden heb, van ondermeer de 12 jaar dat ik in Borgerhout heb gewoond. Toch wel erg dat degene die 't hardste roepen over racisme en het 'over dezelfde kam scheren' net degene zijn die hetzelfde doen.
Mystique
quote:
Originally posted by Bertn
mannekes, voorda ge allemaal weer op het VB stemt, informeer u in het vervolg eens deftig ivm politiek;)

Het VB is geen echte politieke partij, ze is een populistische partij. Ze hanteert nog steeds effectief de strategie van het dubbele gezicht, en momenteel zijn er een heleboel vlamingen die daar met open ogen intrappen. Ik weet dat belgie geen goeie politieke partijen heeft, maar geef het VB toch eens niet zoveel kans.

..En de BUB is een even grote kutpartij als het VB.;)

Het VB biedt inderdaad nooit een alternatief, maar ik denk wel dat ze nuttig zijn. Uiteindelijk doordat zij al x jaar over "problemn" met vreemdelingen zitten te zagen en over de werkloosheid, zijn andere partijen er toch ook duidelijker over geworden (hun standpunt, toegeven dat er een probleem is,...)
Xilver
quote:
Originally posted by Mystique
Het VB biedt inderdaad nooit een alternatief, maar ik denk wel dat ze nuttig zijn. Uiteindelijk doordat zij al x jaar over "problemn" met vreemdelingen zitten te zagen en over de werkloosheid, zijn andere partijen er toch ook duidelijker over geworden (hun standpunt, toegeven dat er een probleem is,...)

Zoiets noemen ze dus "oppositie voeren" ;)

IMHO denk ik dat de plaats van het VB in de oppositie is. Ze hebben inderdaad geen oplossingen klaar, maar ze doen idd toch wel de andere partijen hun ogen opengaan (al is het maar een klein beetje).
pooley
We zullen maar zwijgen van het FDF zeker.
Even erg als het VB maar geaccepteerd...

En ja maakt geen woordne vuil aan het VB, hoe zijn ze populair geworden, door hun programma, door hun 'straffe' uitspraken. Dat heeft de mensen gepakt.
Dat ze nu dat proberen af te zweren, kom hé, een partij verandert niet zomaar, en zeker niet met zo'n rascistische achterban.
Het kan goed zijn dat ze nog andere punten hebben die eventueel recht op de bal zijn maar toch...

Mensen vergeten soms te rap.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium