return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 
[13-05-05] Danny Howells - Panama Global Underground release party

Partyhardy!
quote:
Originally posted by Gonzo

Ik probeer het recht te trekken met mijn briljante reports :rolleyes: :cool:

:haha:
moogwai
Die For Sale - Buy now is inderdaad erg vet. Bedankt voor de sample :)
SnuggLe
quote:
Originally posted by Gonzo
Inderdaad. Ik heb dus ook echt een crappy cam [destijds 74,95 bij de Kruidvat], maar ja.

Ik probeer het recht te trekken met mijn briljante reports :rolleyes: :cool:

:haha: Die van mij overkopen? ;)

Mjah, toch zit ik eraan te denken om samen met mijn vriendin een spiegelreflex te kopen, voor onze reis dit jaar in September. Maar of ik die dan ooit mee ga nemen naar feesten...geen idee.
SnuggLe
Global Underground 27 Release Party
Panama – Amsterdam
Vrijdag 13 mei 2005
Danny Howells, Stef Vrolijk & 16 bit Lolita’s, Tom de Neef en Mike van Loon

In elke periode van vierhonderd jaar vallen 688 vrijdagen op de dertiende van de maand. 13 mei was het weer die dag, waarop menig bijgelovig persoon de deuren gesloten houdt en de hele dag op bed blijft liggen. Vrijdag de dertiende, de dag van het ongeluk, de dag waarop er bij de burgerlijke stand hooguit de helft van het normale aantal huwelijken wordt gesloten... Maar 27 is geen 13, en dus weerhield het vele mensen niet om naar de Panama te komen, waar de releaseparty van alweer het 27ste deel van de Global Underground-serie gepland stond.

Global Underground is het meest toonaangevende label in de wereld op het gebied van de progressive-muziek. Topdj’s zoals Sasha, Lee Burridge, Danny Tenaglia en onze eigen Sander Kleinenberg hebben allen één of meerdere cd’s op dit label mogen uitbrengen. Global Underground staat erom bekend dat zij dj’s meenemen naar topclubs in exotisch landen over de hele wereld. Zo is Global Underground 27 opgenomen in Miami, nummer 20 in Singapore en zal de volgende editie, gemixed door progressive-icoon Nick Warren deel 28 voor zijn rekening nemen in slapende reus China, Shanghai. Global Underground 27 is na NuBreed 2 en 24:7 alweer de derde cd van Danny Howells die op het Global Underground-label is verschenen.

Howells, die 34 jaren jong is en al lang meedraait in de housescene, maakte internationaal naam als opwarm dj voor John Digweed in de club Bedrock. Eenmaal uit de schaduw van Digweed veroverde hij vele residencies over de hele wereld, waaronder in New York. In Nederland is de man niet zo vaak te vinden; zo zou hij vorig jaar komen op Extrema Outdoor, maar gooide een verlate vlucht roet in het eten. Zelf houdt Danny Howells erg van Miami, welke plek hij ook uitgekozen heeft als locatie voor de 27ste editie van de Global Underground-serie: “Ik vind het een geweldige, surrealistische plek. Onder de oppervlakte van Miami vind ik een sfeer waar ik me thuis bij voel."

Ook in de Panama, stevig op de derde plek in de Nachttempel Award 2005 van de Nieuwe Revu, probeerde Howells deze sfeer te brengen. In een goed (iets te) gevulde Panama had mocht hij proberen het publiek te verwennen in deze tijden die toch al bol staan van de goede (progressive) feesten. Het Nederlands publiek wordt verwend, en misschien wel teveel. Kon je een jaar of anderhalf geleden de goede knusse feestjes op een hand tellen, dit jaar doen vele clubs met de Panama voorop vele mensen watertanden bij het zien van de lineups. Menig top-DJ doet Nederland weer aan.

Maar sfeer was er wel. Opgewarmd door Stef Vrolijk en de 16 bit Lolita’s, die overigens met hun boeking op de mainstage van Extrema Outdoor eindelijk de exposure krijgen die ze verdienen, zette Howells de Panama op zijn kop. Met zijn mix van klanken, die van progressive naar techhouse en van minimal tot swingende techno gingen, kreeg hij het publiek aan het dansen. Het toppunt van de set was het geweldige nummer For Sale – Buy Now. De vier uur durende trip liet zien dat progressive niet alleen maar een hokje of een naam is, maar veel meer dan dat. Geen monotone set, maar het beste van vele stijlen werden samengebracht tot één geheel. Met Sensation-perikelen als de uitgedeelde lichtstaafjes en uit-het-plafond-vallende papiersnippers werd hier een schepje bovenop gedaan; progressive leeft (wéér)!

De trip werd om 4 uur stipt, hoe kan het in de Panama ook anders, echter weer abrupt ten einde verklaard door de aanspringende lichten. Het wordt toch echt eens tijd voor de Panama om daar wat aan te doen. De lineups zijn werelds, de aankleding mondain, het publiek partyminded, maar de slutingstijden ronduit bekrompen.....
tijs08
Mooi verslag Bram!! :cool:
Baal na dit gelezen te hebben toch wel een beetje dat ik dit heb gemist :)

Spelling fantastisch! Alleen 'In een goed (iets te) gevulde Panama had mocht hij proberen het publiek te verwennen'

staat in de 4e alinea.. moet je ff verbeteren, dan is hij perfect :p

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland