|
|
| jp |
DEN HAAG - Organisatoren van grote publieksevenementen die telkens weer veel politie-inzet vergen, moeten voortaan de helft van die politiekosten betalen. Het gaat om wedstrijden in het betaald voetbal, maar misschien ook om andere evenementen waarbij altijd veel politie nodig is, zoals bepaalde muziekfestivals.
Dit staat in een conceptwetsvoorstel dat minister Remkes (Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties) voor advies heeft gestuurd naar de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG), de politie (Korpsbeheerdersberaad en Raad van Hoofdcommissarissen) en de KNVB.
bron nu.nl
Discuss :o |
|
|
| DJ_Siesta |
| vet, dan worden feesten weeer duurder :o |
|
|
| ahp2002 |
| Of de beveiliging op die feesten wordt nog strenger en beter, wat ik persoonlijk wel een goede ontwikkeling vindt. |
|
|
| Djeebie |
Lastig onderwerp. Ordehandhaving is in principe een taak van de politie en niet van voetbalclubs en evenementenorganisaties. Aan de andere kant is de toeloop naar wedstrijden en evenementen gigantisch en is de politie de aangewezen organisatie om dat allemaal in goede banen te leiden. Dan kun je je dus als overheid terecht afvragen of jezelf (of eigenlijk de samenleving) voor die kosten moet opdraaien.
Voor mezelf kan ik zeggen dat wanneer de toegang van een wedstrijd of evenement niet al teveel stijgt ik er geen problemen mee zal hebben. Aan de andere kant kun je je natuurlijk afvragen of je ook nog prijs/kwaliteit verhoudingen moet gaan meten. Als politie-inzet inderdaad doorberekend wordt in de toegang, in hoeverre beschermt de politie je persoon dan in vergelijking met het bedrag dat je ervoor betaald? |
|
|
| SnuggLe |
Helft betalen = duurder voor een organisator
Hardcore feesten hebben meer politie nodig (volgens gemeenten etc omdat dat bedreigend overkomt blabla, niet volgens mij hoor)
Dus.... die feesten worden duurder....en komen er minder hardcore feesten.
Ik zeg 
Maar nu even serieus: moeilijke zaak.... Ordehandhaving hoort bij de overheid, die heeft het geweldsmonopolie. Betalen voor het garanderen van je veiligheid vind ik deels wel apart in die zin. Eigenlijk is er weinig tot geen politieinzet nodig bij housefeesten! Door de mediahype nu weer om Lonsdalejongeren krijg je dit... |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|