return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 
(Dance)evenementen moeten helft politiekosten betalen

TranceZoner
quote:
Originally posted by SnuggLe

Ik ben voor meer centralisme in de Nlse overheid. Wat nou referendum, wat nou gekozen burgermeester. Minder vrijheid, laat die mensen beslissen die er voor geleerd hebben..... de meeste mensen hebben geen verstand om te beslissen, en je moet mensen ook voor zichzelf in bescherming nemen soms. Een paternalistische overheid, die zijn burgers hoedt en behoedt. Klinkt stom...maar steeds meer vrijheid willen gaat nergens over.

Ik ben benieuwd of jij dan ook vindt dat alleen mensen met verstand, zoals jij het onsmakelijk zegt, hun stem mogen uitbrengen op onze volksvertegenwoordiging, anders spreek je jezelf immers tegen. Wel met zijn allen kiezen voor die zogenaamde volksvertegenwoordiging, maar niet voor de burgemeester. Dat is toch scheef? Kom op Bram, iedereen heeft het recht om zijn stem uit te brengen, en niet alleen de mensen met verstand. Bah, elitair gelul vind ik dat....

En btw, als wiens schuld, of aan wie valt het te verwijten dat veel mensen (die mensen zonder verstand dus volgens jou) geen verstand hebben van politiek? Dat is echt niet alleen aan de burger te wijten; politiek is altijd al een spel van de zogenaamde intellectuelen geweest, geen wonder dat er dus veel mensen 'zonder verstand zijn'. Dat kan je ook niet een, twee, drie, veranderen. Nou weet ik wel dat je in ieder geval best wat interesse kan tonen voor de politiek, omdat het tenslotte toch een belangrijk deel van onze samenleving is, maar niet iedereen heeft dezelfde interesses, gelukkig.

Voor de rest ben ik het wel met je eens over het al dan niet zelf bekostigen van politiepersoneel etc etc. :tongue3
SnuggLe
quote:
Originally posted by TranceZoner
Ik ben benieuwd of jij dan ook vindt dat alleen mensen met verstand, zoals jij het onsmakelijk zegt, hun stem mogen uitbrengen op onze volksvertegenwoordiging, anders spreek je jezelf immers tegen. Wel met zijn allen kiezen voor die zogenaamde volksvertegenwoordiging, maar niet voor de burgemeester. Dat is toch scheef? Kom op Bram, iedereen heeft het recht om zijn stem uit te brengen, en niet alleen de mensen met verstand. Bah, elitair gelul vind ik dat....

Tuurlijk, dat zeg ik helemaal niet! Iedereen mag stemmen, dat is zjin/haar grondrecht! Maar dan niet gaan zeuren over de staat van dit land als je niet eens stemt. En maar zeuren dat het slecht gaat/beter moet, maar stemmen, dat wordt niet gedaan.

Ik zeg alleen dat veel (te veel?) mensen reageren op emotie en niet verder kijken dan hun neus lang is.

quote:
En btw, als wiens schuld, of aan wie valt het te verwijten dat veel mensen (die mensen zonder verstand dus volgens jou) geen verstand hebben van politiek? Dat is echt niet alleen aan de burger te wijten; politiek is altijd al een spel van de zogenaamde intellectuelen geweest, geen wonder dat er dus veel mensen 'zonder verstand zijn'. Dat kan je ook niet een, twee, drie, veranderen. Nou weet ik wel dat je in ieder geval best wat interesse kan tonen voor de politiek, omdat het tenslotte toch een belangrijk deel van onze samenleving is, maar niet iedereen heeft dezelfde interesses, gelukkig.

Tuurlijk, wederom gelijk! Dat is ook een taak voor de overheid, maar dat is echt ontzettend lastig... dat probeert men al tijden! Maarja wat er niet in zit....

Maar ben je het niet met me eens dat de burgerparticipatie ontzettend doorgeschoten is? Gekozen burgermeester, een referendum. Kom op zeg, dat boeit echt weinig mensen. Goed voorbeeld waren de verkiezingen voor het Waterschap. Wie heeft daar in HEMELSNAAM voor gestemd? 2 stemrondes, iedereen een grote dikke a4 envelop in de bus, 2 maal. LEKKER BELANGRIJK! Wie boeit dat? En dat kost dan 10 miljoen....

Nog even een aanvulling op dat van net:
Wetten en regels zijn nodig. Zonder wettten en regels heb je een anarchie, een samenleving die gebaseerd is op het recht van de sterkste. Graaien en kijken wat je kan krijgen, knokken voor wat je waard bent. Regels en wetten zijn er om de zwakkeren te beschermen en mensen te wijzen op de (sociale) rechten en plichten die zij hebben.

Natuurlijk is de overheid daar soms in doorgeschoten, ik ben de eerste die dat toegeeft. Sommige dingen moet je gewoon niet eens willen reguleren/vastleggen. Maar fundamentele kwesties dienen gewoon op een wet gebaseerd te zijn.

Wat daarbij van belang is , is dat iedere burger in het rechtssysteem in bezwaar/beroep kan gaan tegen wetten, regels en besluiten. Dat is je democratisch recht. En dan kan je zeggen van ‘dat helpt geen zak en schiet niet op ‘ etc dat is bull. Veel mensen weten niet eens wat je allemaal mag en kan doen op die manier. Je kan zelf als burger in beroep gaan/bezwaar maken bij het Europese hof, als je denkt dat je vrijheden (uit bv het Europees Verdrag voor de Rechtenv an de Mens , EVRM) geschonden worden.

Ook dat EVRM is een regel, een wet. Zijn dat soort dingen er niet, dan heb je anarchie. Dan mag je uitbuiten wie je wil, en doen wat je wil. Dan kunnen we net zo goed de knuppel er weer bij pakken en ons berevel weer aantrekken, want dan gaan we terug naar de middeleeuwen. (Sociale) wetten en regels hebben de maatschappij juist opgebouwd tot wat het nu is (oke, daar is wat op af te dingen want problemen zijn er nu ook zat ja).
TranceZoner
Lekker zo'n ouderwetse discussie! ;)

quote:
Originally posted by SnuggLe
Tuurlijk, dat zeg ik helemaal niet! Iedereen mag stemmen, dat is zjin/haar grondrecht! Maar dan niet gaan zeuren over de staat van dit land als je niet eens stemt. En maar zeuren dat het slecht gaat/beter moet, maar stemmen, dat wordt niet gedaan.

Eens! Maar de vraag is hoe we die participatie omhoog krijgen!

quote:
Originally posted by SnuggLe Maar ben je het niet met me eens dat de burgerparticipatie ontzettend doorgeschoten is? Gekozen burgermeester, een referendum. Kom op zeg, dat boeit echt weinig mensen. Goed voorbeeld waren de verkiezingen voor het Waterschap. Wie heeft daar in HEMELSNAAM voor gestemd? 2 stemrondes, iedereen een grote dikke a4 envelop in de bus, 2 maal. LEKKER BELANGRIJK! Wie boeit dat? En dat kost dan 10 miljoen....

Sorry, niet mee eens! Hoe kan je nou vinden dat de burgerparticipatie doorgeschoten is? Wij waarderen toch zo enorm het begrip 'democratie'?
Laat ons dan ook een burgemeester kiezen!

quote:
Originally posted by SnuggLe Wetten en regels zijn nodig. Zonder wettten en regels heb je een anarchie, een samenleving die gebaseerd is op het recht van de sterkste. Graaien en kijken wat je kan krijgen, knokken voor wat je waard bent. Regels en wetten zijn er om de zwakkeren te beschermen en mensen te wijzen op de (sociale) rechten en plichten die zij hebben.

Natuurlijk is de overheid daar soms in doorgeschoten, ik ben de eerste die dat toegeeft. Sommige dingen moet je gewoon niet eens willen reguleren/vastleggen. Maar fundamentele kwesties dienen gewoon op een wet gebaseerd te zijn.
Ook dat EVRM is een regel, een wet. Zijn dat soort dingen er niet, dan heb je anarchie. Dan mag je uitbuiten wie je wil, en doen wat je wil. Dan kunnen we net zo goed de knuppel er weer bij pakken en ons berevel weer aantrekken, want dan gaan we terug naar de middeleeuwen. (Sociale) wetten en regels hebben de maatschappij juist opgebouwd tot wat het nu is (oke, daar is wat op af te dingen want problemen zijn er nu ook zat ja).

Ik studeer rechten, ik zal niet tegenspreken dat er een wettelijke grondslag dient te zijn voor de meest fundamentele kwesties, vooral als het negatief overheidsoptreden betreft, waarbij de overheid ingrijpt in de vrijheid van de burgers. Ik ben het met je eens dat er regels moeten zijn, maar zoals je zelf al zegt: het is soms veel te ver doorgeschoten: kijk maar eens naar bepaalde Europese richtlijnen die zeggen dat het verplicht is dat 'komkommers recht moeten zijn' of dat er 'op elke vissersboot condooms aanwezig moeten zijn'. Dat gaat toch nergens meer over? Wat is nu mijn punt? De andere kant van de medaille is hiermee dat je door alle regels op een gegeven moment de bomen door het bos niet meer kan zien, en dus weet de burger zolangzamerhand niet meer waar hij/zij aan toe is. En ja, het EVRM is een belangrijk verdrag, maar zonder dat verdrag hadden we echt geen anarchie gehad hoor ;)
Creamfields23
Ik heb nog eens na zitten denken over het feit dat het hier voornamelijk gaat over voetbal. De woordvoerder van de clubs of de voetbalbond hoorde ik zeggen dat ze hier geen geld voor hadden. LOL!!! Ik zou zeggen graai een keer in die torenhoge voetballers salarissen leg er een kostenpost/last in waarmee deze dingen betaald kunnen worden.

Ik denk dat heel wat clubs in financiele nood hier ook wel blij met zullen zijn.
Donna
Ik zeg niet dat er geen regels nodig zijn want die zijn wel nodig maar er wordt te weinig rekening gehouden met t feit dat de mensheid buiten dat verschrikkelijk nodige "verstand" ook nog eens met emoties en gevoellens opgescheept zit.

Nu heb je daar allemaal niet zoveel mee te maken als je omkomt in t geld,dan schuif je die bijkomende primitieve elementjes gewoon aan de kant omdat je dan t meeste wel kan kopen wat een mens "gelukkig" maakt en je dan in de maatschappij ook zo geweldig hoog wordt gehouden omdat je een voorbeeld voor de rest van de bevolking bent.
(ondertussen steken velen van deze mensen met verstand een berg geld stiekem weg in de binnenzak met de "wat niet weet wat niet deert" goedkeuring)

En stemmen,sja,daar zijn we in de loop der jaren echt beter van geworden.
Maar das waarschijnlijk omdat we zonder verstand stemmen.

De mannen in pakken,van die mensen die wetboeken snappen,de leiders:)

Ondertussen leiden ze donkere enge levens achter de camera's,doen dingen die t daglicht niet kan verdragen en bepalen ondertussen de regels die ze omdat ze ze zelf bepalen zo leuk kunnen ontwijken.

Nee Bram,de boel zit aardig krom in elkaar,en de meeste "kleine" delicten worden gepleegt puur uit frustratie van de gewone mens.
En omdat zij de regels niet bepalen weten ze ook de valkuilen niet te omzeilen waardoor ze gepakt worden.

Regels zijn nodig,maar wie let er op de makers van de regels?

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland